plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۰۸۴

تظاهرات اعتراضی در هنگ‌کنگ به خشونت کشیده شد

هنگ‌کنگ هفته‌هاست که در مخالفت با لایحه استرداد متهمان به چین نا آرام است. معترضان با اعلام تداوم تظاهرات، می گویند این لایحه علاوه بر اینکه حاکمیت قانون را در هنگ کنگ زیر سوال برده، بر شهرت جهانی این شهر به‌عنوان یک مرکز مالی قدرتمند در آسیا نیز ضربه زده است. دولت چین و حاکم هنگ کنگ با تعلیق این لایحه، تحریکات و دخالتهای انگلیس را عامل ادامه این تظاهرات دانسته و بارها از انگلیس خواسته دست از تحریک مخالفان بردارد.
تظاهرات اعتراضی در هنگ‌کنگ به خشونت کشیده شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، تظاهرات بزرگ اعتراضی در هنگ‌کنگ روز یکشنبه به صحنه درگیری میان معترضان و پلیس تبدیل شد. پلیس با شلیک گاز اشک آور، معترضان را که به دستورات پلیس برای تظاهرات در مناطق تعیین شده گوش نمی کردند، به عقب راند. تظاهرات روز یکشنبه از بزرگترین راهپیمایی‌ها در هنگ‌کنگ در چند هفته اخیر است.
معترضان بدون توجه به دستورات پلیس به سمت مرکز تجاری هنگ‌کنگ تظاهرات کردند و برخی از معترضان روی دوربین‌های مراقبتی شهری رنگ سیاه پاشیدند و شعار «انقلاب قرن» سر دادند.
یورونیوز همچنین گزارش داد، دهها تن از افراد لباس شخصی که چهره خود را با ماسک پوشانده بودند به افراد حاضر در این ایستگاه قطار که از تظاهرات ضددولتی باز می گشتند، حمله کردند. این حمله در حالی صورت گرفت که سازمان دهندگان تظاهرات ضددولتی روز یکشنبه شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات را ۴۳۰ هزار نفر اعلام کرده اند.
تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است لباس شخصی ها را که لباس سفید بر تن دارند در حال حمله خشونت بار به شهروندان نشان می دهد. بنا به گزارش ها در حمله لباس شخصی ها ۴۵ نفر مصدوم شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش می شود. هویت مهاجمان لباس شخصی مشخص نشده است. معترضان هنگ‌کنگی هفته‌هاست که در مخالفت با لایحه استرداد متهمان به چین در خیابان دست به اعتراض می زنند. آنان می گویند این لایحه علاوه بر اینکه حاکمیت قانون را در هنگ کنگ زیر سوال برده، بر شهرت جهانی این شهر به‌عنوان یک مرکز مالی قدرتمند در آسیا نیز ضربه زده است.
شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ پس از هفته‌ها اعتراض، بررسی این لایحه را تعلیق کرده است اما معترضان می گویند تا کنار گذاشتن رسمی این لایحه به اعتراضاتشان ادامه می دهند.
گفتنی است، دولت چین تحریکات و دخالتهای انگلیس را عامل ادامه این تظاهرات دانسته و بارها از انگلیس خواسته دست از تحریک مخالفان بردارد. هنگ کنگ یک منطقه بزرگ اقتصادی تجاری خودمختار است که تحت مقررات حاکمیتی چین اداره می شود.  
هنگ کنگ از روز نهم ژوئن (۱۹ خرداد) صحنه اعتراضات علیه دولت محلی این شهر است. دولت محلی هنگ کنگ که با پکن رابطه نزدیکی دارد قصد داشت لایحه استرداد متهمان به چین را به تصویب برساند. تصویب این لایحه به دنبال اعتراضات شدید ضددولتی از دستور کار خارج شد.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما