plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۶۳۵۹

برگزاری تظاهرات مردم هنگ کنگ پس از پیروزی در انتخابات محلی

صدور اولین مجوز رسمی برای برپایی تظاهرات
هزاران معترض به سیاستهای دولت محلی هنگ کنگ روز یکشنبه بار دیگر به خیابانهای این شهر آمدند تا بزرگترین تظاهرات اعتراضیِ پس از اعلام نتایج انتخابات محلی را برگزار کنند. چین دخالتهای آمریکا و بریتانیا را علت اصلی وقوع درگیری‌های اعتراضی هنگ کنگ می داند.
برگزاری تظاهرات مردم هنگ کنگ پس از پیروزی در انتخابات محلی
به گزارش ایصال نیوز، پس از برگزاری انتخابات محلی هنگ کنگ در یکشنبه ۲۴ نوامبر که بر اساس نتایج منتشر شده، نامزدهای طرفدار دموکراسی توانستند ۳۹۰ کرسی از ۴۵۲ کرسی شورای شهر را از آن خود کنند.

دیروز یکشنبه هشتم دسامبر، دهها هزار نفر هنگ کنگی در تظاهرات مسالمت آمیز بار دیگر خواسته ها و اعتراض خود را فریاد زدند.

گروههای مدافع حقوق بشر شمار شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را ۸۰۰ هزار نفر برآورد کردند. پلیس اما شمار آنان را تنها ۱۸۳ هزار نفر اعلام کرد.

در این راهپیمایی، طیف گسترده‌ای از معترضان از دانشجویان گرفته تا صاحبان مشاغل و سالخوردگان حضور داشتند. این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و پلیس ضدشورش بطور گسترده حضور داشت.

این اولین بار از ماه اوت بود که گروههای مدافع حقوق بشر توانستند اجازه برگزاری یک راهپیمایی را از مقامات محلی هنگ کنگ دریافت کنند. این گروهها پیش از این نیز با برگزاری تظاهرات میلیونی، فعالیتها در این مرکز مهم اقتصادی شرق آسیا را فلج کرده بودند.

شش ماه از آغاز دور جدید تظاهرات ضددولتی در هنگ کنگ می‌گذرد و پکن دخالتهای خارجی بطور مشخص ایالات متحده آمریکا و بریتانیا را علت اصلی وقوع اعتراضات و درگیری‌ها می‌داند.

یک روز پیش از این، دو تن از رهبران اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ، بدون هیچ توضیحی از ورود به شهر ماکائو که در همسایگی هنگ کنگ قرار دارد، منع شدند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما