plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹
کد مطلب : ۳۶۶۴
هنگ‌کنگی‌ها خواستار خودمختاری شدند

شدت گرفتن اعتراضات هنگ‌کنگ با اشغال فرودگاه بین المللی

چین، اعتراضات را مصداق «تروریسم» خواند
هزاران نفر از مردم معترض هنگ کنگ با اشغال کامل سالنهای فرودگاه اصلی اعلام کردند که به مدت سه روز این فرودگاه محل تجمع آنها خواهد بود. در پی این اقدام همه پروازها لغو شد. اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر لایحه موسوم به استرداد یک متهم به چین آغاز شد، ولی معترضان اکنون با بالابردن سطح خواسته های خود و تحت تاثیر دخالت غربی ها خواستار خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند.
شدت گرفتن اعتراضات هنگ‌کنگ با اشغال فرودگاه بین المللی
به گزارش ایصال نیوز، روز دوشنبه ۲۱ مرداد معترضان هنگ کنگی تظاهرات خود را به سوی فرودگاه بین المللی هنگ کنگ کشاندند و با اشغال سالن‌های فرودگاه، با تحصن خود فرودگاه را به تعطیلی کشاندند. آنان از مسافران دعوت می کردند که از خواسته های معترضان حمایت کنند. معترضان که اکثرا لباس مشکی پوشیده بودند به همراه خود ماسک ضد گاز اشک آور نیز داشتند.
مسئولان فرودگاه با توجه به جمعیت معترض تحصن کننده در فرودگاه تصمیم گرفتند تمامی پروازهای خروجی فرودگاه را تعطیل اعلام کند.
 مدیریت فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به جز آن دسته از پروازهای خروجی که کار پذیرش مسافران خود را به پایان رسانده‌اند و نیز پروازهایی که به مقصد هنگ کنگ به راه افتاده‌اند، تمامی پروازها برای ادامه روز دوشنبه لغو می‌شود.»
انگیزه هزاران معترض سیاهپوش حاضر در این فرودگاه، جلب توجه مسافران خارجی به جنبش «دموکراسی‌طلب» در این شهر کشور اعلام شده است. آنها تلاش می‌کنند تا با سر دادن شعار و خواندن ترانه‌های اعتراضی حساسیت ناظران خارجی را برانگیزند.
پلیس هنگ کنگ شمار تحصن کنندگان در فرودگاه را 5000 نفر اعلام کرده است.
گفتنی است تصمیم مهم لغو پروازها در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ که یکی از منظم‌ترین و بهترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود، مقامات چینی را وادار کرد از رفتار معترضان بشدت انتقاد کنند و ضمن شماتت آنها، از حرکت معترضان بعنوان اقدام تروریستی نام بردند. این فرودگاه با پذیرش ۷۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸، هشتمین فرودگاه پر رفت‌وآمد جهان شناخته شده است و هنگ کنگ یکی از مراکز مهم تجاری اقتصادی جهان بشمار می رود.
انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزيره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما