plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۳۰۲۲۲

آمار قربانیان زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به ۴۴ هزار نفر رسید

با گذشت ده روز از وقوع زلزله مهیب در جنوب ترکیه و شمال غربی سوریه، امروز جمعه دولت ترکیه اعلام کرد بیش از ۳۸ هزار نفر در این کشور جانشان را از دست داده‌اند. شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در سوریه نیز به حدود ۶ هزار نفر رسیده است.
آمار قربانیان زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به ۴۴ هزار نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور به ۳۸ هزار و ۲۱۲نفر کشته و بیش از ۱۰۸ هزار نفر زخمی رسیده است.

بر اساس اعلام آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه، زلزله اخیر بر زندگی ۱۳ میلیون نفر در این کشور تاثیر گذاشته است.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعتی پیش (بامداد جمعه) در استان ختای واقع در جنوب ترکیه به وقوع پیوسته است.

همچنین نیروهای امداد و نجات موفق شدند یک کودک ۱۲ ساله را پس از ۲۶۰ ساعت در شهر انطاکیه واقع در استان ختای در جنوب ترکیه از زیر آوار زنده بیرون آورند.

الجزیره همچنین گزارش داد تعداد قربانیان زلزله در سوریه تا بامداد جمعه به ۵۸۵۰ نفر رسید و به این ترتیب شمار جانباختگان زلزله مهیب ترکیه و سوریه مجموعا به ۴۴ هزار نفر رسید.

ارسال کمک های انسان دوستانه از سراسر جهان از جمله ایران به ترکیه و سوریه ادامه دارد.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد درخواست یک میلیارد دلاری برای کمک به قربانیان زلزله فاجعه بار هفته گذشته ترکیه را اعلام کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که این کمک‌ها به مدت سه ماه به ۵.۲ میلیون نفر کمک‌ خواهند کرد.

دبیر کل سازمان ملل افزود که این بودجه "به سازمان های امدادی اجازه می دهد تا به سرعت ارائه کمک های حیاتی خود از جمله در زمینه های امنیت غذایی، حفاظت، آموزش، تامین آب و سرپناه را افزایش دهند."

گوترش تاکید کرد: نیازها بسیار زیاد است، مردم در رنج هستند و امکان وقت تلف کردن وجود ندارد.من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که این درخواست مهم در پاسخ به یکی از بزرگترین بلایای طبیعی زمان ما را به‌طور کامل تأمین کند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه گذشته (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد رخ داد و خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد کرد.

تیم‌های جستجو و نجات همچنان در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما