plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۰۱۱۹

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به ۲۲هزار نفر رسید

با گذشت ۱۰۰ ساعت از وقوع زلزله مهیب در ترکیه و سوریه و با وجود سرمای طاقت فرسا هنوز امید به نجات باز ماندگان از بین نرفته است، هرچند آمار جانباختگان به ۲۲ هزار نفر رسید.
شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به ۲۲هزار نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، با آغاز پنجمین روز از زلزله مهیب در جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه، آمار تلفات زلزله مجددا افزایش یافته و مجموع شمار قربانیان این حادثه در این دو کشور از ۲۲ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش الجزیره و براساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده تا صبح جمعه، شمار قربانیان زلزله در ترکیه به حدود ۱۸ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش در سوریه نیز آمار تلفات این حادثه افزایش یافته و به ۴۰۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش با گذشت بیش از چهار روز از وقوع زلزله ها در ترکیه که مناطقی از سوریه را نیز تحت تاثیر قرار داد، امیدها برای یافتن افراد زنده کمرنگ شده است و کارشناسان نگران هستند که تلفات به شدت افزایش یابد.

شامگاه پنج شنبه الجزیره از عملیات نجات معجزه آسای سه کودک و نیز نجات یک زن از زیر آوار در شهر هتای ترکیه و نجات یک کودک ده ساله در شمال غرب سوریه خبر داد. 

در همین حال "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که پول بیشتری برای ترکیه و سوریه فراهم کند و دسترسی به کمک‌ها را برای مناطق زلزله‌زده سوریه افزایش دهد.

گوترش همچنین با اشاره به شرایط آوارگان و سرمای طاقت فرسا و خسارت سنگین زلزله گفت: مردم با کابوس بر روی کابوس روبرو هستند.

علاوه بر زلزله سهمگین بامداد دوشنبه، تا کنون بیش از ۱۰۰۰ پس لرزه شدید جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه را رخ داده است و در مناطقی سطح زمین و جاده ها به شکل عجیبی تا سه متر جابجا شده است.

از سوی دیگر ارسال کمک های انسان دوستانه از سراسر جهان و از جمله از ایران به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه سرعت بیشتری گرفته است.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما