plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۳۰۱۴۱

تلفات زلزله در ترکیه و سوریه به 29 هزار نفر رسید

با گذشت شش روز از وقوع زلزله ویرانگر در ترکیه و سوریه و درحالی که گروه‎های امدادرسان همچنان در حال عملیات جستجو و نجات هستند، آمار قربانیان زلزله به 29 هزار نفر رسید. پس لرزه ها همچنان ادامه دارد.
تلفات زلزله در ترکیه و سوریه به 29 هزار نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، «فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد یکشنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید هفته قبل در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به 24 هزار و 617 کشته و بیش از 80 هزار مصدوم افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات ادامه دارد، توضیح داد: «تا آخرین لحظه امید خود را از دست نخواهیم داد. همه اقدامات برای مقابله با احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود».

معاون رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به تلاش دولت جهت تأمین وسایل گرمایشی برای زلزله‌زدگان در اردوگاه‌های موقت، اظهار داشت: «پروازهای رایگان برای انتقال آسیب‌دیدگان به مکان‌های امن در حال انجام است».

پیش از این نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون 8 پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت و ساز غیراصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شد‌ه‌اند، بازداشت کردند.

از سوی دیگر در شمال غرب سوریه آمار قربانیان زلزله از 4600 نفر گذشت.

شمار مصدومان سوری نیز به 6800 نفر رسید.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل دو روز قبل خواستار آتش بس فوری در سوریه برای کمک به همه قربانیان زلزله ویرانگر در این منطقه شده بود.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: در این زمان بحرانی در ترکیه و سوریه، ما خواستار ارسال فوری کمک به همه نیازمندان هستیم.

با وجود کمک ها و امدادرسانی جهانی، پس لرزه های متعدد و پیوسته و سرمای شدید در جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه عملیات جستجو و آواربرداری را سخت و مشکل ساخته است.

مرکز لرزه‌نگاری اروپا- مدیترانه شنبه شب اعلام کرد که 70 پس لرزه فقط در روز شنبه در ترکیه ثبت شده است.

الجزیره نیز گزارش داد در اتفاقی معجزه آسا، با گذشت 140 ساعت از وقوع این زلزله مهیب امدادگران روز شنبه در ترکیه مجموعا 6 کودک و دو مادر را زنده از زیر آوار بیرون آوردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما