plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۹۴۹۰

بارش قابل توجه برف در استان اصفهان

در نوزدهمین روز از زمستان، بارش برف که از شامگاه دوشنبه در شهر اصفهان و بیشتر شهرستانهای استان آغاز شده بود همچنان تا صبح سه شنبه ادامه دارد. تیم های امدادی راهداری با همکاری نیروهای هلال احمر، اورژانش و پلیس راه در جاده های استان اصفهان فعالیت دارند.
بارش قابل توجه برف در استان اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، با حاکم شدن سامانه بارشی نسبتا قوی در نوزدهمین روز از دی ماه در استان اصفهان، بارش برف مناطق مختلف این استان را سفیدپوش کرد و باعث خوشحالی مردم اصفهان و دیگر شهرهای استان شد.

بارش اولین برف امسال در شهر اصفهان تا بامداد امروز سه شنبه حدود سه سانتی متر است و در مناطق جنوب و غرب استان بارش ها با بیش از پنج سانتی متر تخمین زده شده که در شهرستان فریدون شهر واقع در غرب استان اصفهان بارش برف بیشتر بوده است.

بارش برف در مناطق مختلف استان اصفهان همچنان ادامه دارد.

همزمان با آغاز بارش ها، تیم های امدادی راهداری با همکاری نیروهای هلال احمر، اورژانش و پلیس راه در جاده های استان اصفهان فعالیت دارند.

گفتنی است، پیشتر محمدرضا رفیعی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز دوشنبه در گفت و گوی از ورود این سامانه بارشی به استان خبر داده بود. وی گفت: سامانه ناپایدار از بعدازظهر امروز دوشنبه 19 دی از مناطق جنوبی و غربی وارد استان می‌شود و سپس مناطق مرکزی و روز سه‌شنبه کلیه مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رفیعی ادامه داد: بارش این سامانه در بیشتر مناطق بصورت برف خواهد بود و مه آلودگی، بارش برف و باران، آبگرفتگی و لغزندگی معابر و اختلال در تردد و کولاک برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه شدت فعالیت این سامانه برای نیمه جنوبی و مناطق غربی استان خواهد بود، اظهار داشت: با عبور این سامانه، از چهارشنبه تا پایان هفته، کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه در سطح استان و یخبندان سطح زمین انتظار می‌رود.

به گفته وی، دمای هوای بیشتر مناطق این استان در ۲۴ ساعت آینده ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. وی، برای کلانشهر اصفهان در روز سه‌شنبه، هوای ابری و مه آلود و بارش باران و برف و برای روز چهارشنبه، هوای نیمه ابری و مه آلود بتدریج کاهش ابر پیش بینی کرد.

رفیعی به شهروندان توصیه کرد که احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از انجام کوه‌نوردی خودداری کنند و راهداری‌ها آمادگی برفروبی و مقابله با خطرات احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایصال نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما