plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۹۰۹۳

برف و کولاک، راه روستاهای مناطق غربی اصفهان را بست

توده هوای سرد و کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه در غرب اصفهان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: برخی از مسیرهای روستایی در شهرستان‌های بوئین و میاندشت و فریدونشهر واقع در غرب استان بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید، از شب گذشته تاکنون مسدود شده است.
برف و کولاک، راه روستاهای مناطق غربی اصفهان را بست
به گزارش ایصال نیوز، مهدی فقهی، روز شنبه در گفت و گویی افزود: بارش برف و کولاک شدید از شب گذشته تا امروز در محورهای استان ادامه دارد که موجب کاهش دید در برخی از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شده است.

وی ادامه داد: بازگشایی محورهای اصلی استان در اولویت نخست و بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی در اولویت بعدی کار ما قرار دارد که در حال انجام این کار هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به وزش باد شدید و کولاک در راه‌های اصلی استان اظهار داشت: وزش باد شدید و کولاک و برف در بیشتر محورهای غربی استان وجود دارد و در زمان حاضر برخی از جاده‌های روستایی بطور موقت مسدود شده است.

*امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان اصفهان
در همین پیوند، رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان از امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع افزود: محدودیت‌های موقت تردد در برخی از محورهای مواصلاتی استان بدلیل وزش باد شدید و کولاک شدید و کاهش دید رانندگان اعمال می‌شود.

وی با بیان‌اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق به بیش از یک متر رسیده است، تاکید کرد: کولاک شدید در محورهای روستایی استان اصفهان وجود دارد اما در صورت بازگشایی راه‌ها، بدلیل محدودیت دید ناشی از کولاک شدید، بازهم اجازه تردد به رانندگان را نمی‌دهیم. سرهنگ زارع تاکید کرد: برف و کولاک بصورت گسترده در محورهای اصلی و فرعی مناطق غربی استان وجود دارد.

وی از مسدود شدن تعدادی از راه‌های روستایی در مناطق غربی استان خبر داد و افزود: محورهای اصلی استان باز است اما رانندگان وسایط نقلیه برای تردد در آنها باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: جلوگیری موقت از تردد رانندگان در برخی محورها بدلیل محدودیت دید ناشی از وقوع کولاک اعمال می‌شود و این محدودیت‌ها تا پایان ناپایداری‌ها و وزش باد شدید و کولاک نیز ادامه دارد.

این در حالیست که به گزارش برخی از منابع خبری، بارش برف سبب مسدود شدن جاده دسترسی ۳۸ روستا از جمع ۴۲ روستای شهرستان بویین و میاندشت شده است.

رضا علی معصومی فرماندار بویین میاندشت اعلام کرده که ارتفاع برف در این شهرستان به ۴۶ سانتیمتر رسیده است.

بویین و میاندشت در ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

اداره کل هواشناسی اصفهان هم اعلام کرد: بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در بخش موگویی فریدونشهر با ۵۳ میلی‌ متر ثبت و گزارش شده است.

  اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین در باره نفوذ توده هوای سرد و کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان معابر عمومی و سطح جاده ها از اواسط روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما