plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۸۸۵۶

تشدید آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را دوباره تعطیل کرد

مدارس و مراکز دانشگاهی اصفهان و ٩ شهر دیگر استان برای دومین روز متوالی در پی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و بنا بر تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوای این خطه، امروز چهارشنبه تعطیل شد.
تشدید آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را دوباره تعطیل کرد
به گزارش ایصال نیوز، برپایه اعلام کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان ؛ روز چهارشنبه ٢٣ آذر، تمامی مراکز آموزشی؛ دانشگاه ها و تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، بُرخوار، مُبارکه، شاهین شهر، نجف‌آباد، سجزی، زرین شهر و فولادشهر تعطیل است.

همچنین اجرای طرح محدودیت تردد خودروها بصورت زوج و فرد در محدوده ترافیکی مصوب شهر اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۳ و از ساعت ۱۶ تا ۲۱، تا پایان روز پنجشنبه ۲۴ آذر به تصویب رسید.

بر اساس اعلام این کارگروه، مقرر شد از انجام هرگونه فعالیت عمومی شامل ورزش‌های همگانی در فضای باز پیشگیری و الزامات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا توسط مرکز بهداشت استان اطلاع‌رسانی شود.

همچنین بر اساس مصوبه کارگروه یاد شده اداره‌کل محیط زیست استان باید در باره تشدید پایش واحدهای آلاینده و شناسایی آنها و برخورد با تخلفات در این حوزه اقدام کند.
همچنین این کارگروه مصوب کرد تا برخوردهای قانونی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز تشدید شود.

بنا بر اعلام مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص کیفیت هوای شهر اصفهان دیروز سه شنبه عدد ۱۶۲ (AQI) را نشان می‌داد که بیانگر ناسالم بودن هوا برای عموم شهروندان است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما