plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۳۶۴۹

تعطیلی سه واحد آلوده‌کننده هوا در نجف‌آباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف‌آباد گفت: همزمان با پایداری هوا و تشدید پایش میدانی از فعالیت سه واحد غیر مجاز آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جلوگیری به عمل آمد. بر اساس استانداردهای محیط زیستی و برطبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.
تعطیلی سه واحد آلوده‌کننده هوا در نجف‌آباد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد گفت: همزمان با پایداری هوا و تشدید پایش میدانی از فعالیت سه واحد غیر مجاز آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

محمد محمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به پدیده وارونگی دما در ماه‌های سرد سال و افزایش تعداد روزهای آلاینده در چارچوب تشدید پایش‌های میدانی اجرای قانون هوای پاک در مصوبات جلسه اخیر استانی آلودگی هوا طرح تشدید پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی در دستور کار اداره این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: این واحدهای صنعتی به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا و نداشتن مجوز با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و با دستور دادستان شهرستان نجف آباد پلمب شدند.

وی گفت: این واحدها که در زمینه ریخته‌گری مواد فلزی فعالیت می‌کردند باوجود شکایت متعدد مردمی و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی، برای برطرف شدن آلایندگی خود اقدام نکرده بودند.

وی تصریح کرد: بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما