plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۲۷۸۷۵

صنعا بیانیه جانبدارانه شورای امنیت علیه حوثی‌ها را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با جانبداری از ائتلاف سعودی، حمله اخیر حوثی‌ها به بندر الضبه یمن را محکوم کرد. در واکنش، دولت نجات ملی یمن (انصارالله) جمعه شب این ادعای شورای امنیت را بشدت محکوم کرد.
صنعا بیانیه جانبدارانه شورای امنیت علیه حوثی‌ها را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از تارنمای شبکه "المسیره" یمن، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این بیانیه تلاشی برای دستکاری حقیقت حوادث و نیز در پیش گرفتن سیاست دوگانه بوده و این که دولت صنعا را متهم کردند که این گروه تهدیدی برای روند صلح در یمن و امنیت دریانوردی است.

در این بیانیه، وزارت امورخارجه یمن از شورای امنیت خواست که درخصوص حقایق مسائل تحقیق کند و این شورا به ابزاری برای منافع کشورهای خاص و قدرتمند قرار نگیرد.

یمن همچنین خواستار آن شد که شورای امنیت، نهادیی برای تمام کشورها باشد که براساس اهداف کنفوانسیون سازمان ملل متحد به مسؤولیت خود اشراف کامل داشته باشد.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که قطعنامه جدید و الزام آوری صادر کند و شرایط را برای آغاز مذاکرات برای راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای رسیدن به یک صلح جامع در یمن آماده کند؛ صلحی که حافظ یکپارچگی و ثبات خاک یمن بوده، روابط مناسبی با کشورهای همسایه برپایه احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.

یمن از شورای امنیت خواست که ماهیت پیام هشدارآمیز نیروهای مسلح یمن را در سیاق صحیح آن و بدون تأویل درک کند، چرا که این پیامی خصمانه یا تهاجمی در دریا و مسیر دریانوردی بین المللی نیست؛ بلکه پیامی هشدار آمیز در درون آب‌های منطقه‌ای یمن بوده و یک اقدام بازدارنده برای مقابله با تمام کسانی است که به غارت و سرقت نفت و منابع طبیعی یمن ادامه می دهند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با جانبداری از روایت‌های کشورهای متجاوز مدعی شد: حمله حوثی‌ها به بندر الضبه یمن محکوم است.

این شورا ادعا کرد: حوثی‌ها باید فوراً حملات به بنادر را متوقف کرده و در تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس یمن شرکت کنند.

اعضای شورای امنیت بر حمایت خود از «هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در تلاش‌های او برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع از طریق گفت‌وگوها به رهبری یمن و بر اساس شروط مورد توافق تاکید کردند.

گفتنی است؛ هفته پیش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، با اعلام حمله به بندرگاه الضبه در حضرموت یمن، آن را هشدار اولیه به ائتلاف سعودی دانست تا غارت منابع نفتی یمن را متوقف کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما