plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۲۶۳۴۷

اولتیماتوم 72 ساعته صدر به گروه های سیاسی عراق برای خروج از بحران

مقتدی صدر اعلام کرد حاضر است برای خروج از بحران، توافقنامه ای را ظرف 72 ساعت آینده با اطراف درگیر در مساله عراق امضا کند مشروط براین که همه گروه های سیاسی که از سال 2003 در عراق فعال بوده اند در انتخابات آینده و کابینه دولت مشارکت نکنند.
اولتیماتوم 72 ساعته صدر به گروه های سیاسی عراق برای خروج از بحران
به گزارش ایصال نیوز، صالح محمد العراقی که به عنوان نماینده مقتدا صدر شناخته می شود، در بیانیه ای به نقل از وی اعلام کرد: یک موضوع از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام مهم تر است و آن مشارکت نکردن هیچ کدام از احزاب و شخصیت ها است، احزاب و شخصیت هایی که از هنگام اشغالگری آمریکا در سال 2002 تا امروز در عملیات سیاسی مشارکت داشته اند، از رهبران گرفته تا وزیران و کارکنان و ابسته به احزاب به طور مطلق از جمله جریان صدری و من این را با صدای بلند می گویم.

وی افزود: این پیشنهاد به جای همه پیشنهادهایی است که برخی از جمله سازمان ملل متحد برای آنها تلاش کرده اند و از آنها سپاسگزاریم. من از هم اکنون تا حداکثر 72 ساعت آماده ام توافقی را که متضمن این مسئله باشد، امضا کنم.

صدر ادامه داد: پدیرفتنی نیست که بگویند تحقق این مسئله پس از انتخابات آینده باشد و نه اینکه با خونریزی صورت گیرد، مجالی برای اصلاح نیست... و در نتیجه دلیلی برای دخالت من در آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد نیست، نه از طریق توئیت و نه از طریق دیگر.

گفتنی است؛ حرکت جدید صدر و تعیین مهلت 72 ساعته در شرایطی کلید خورد که ابتدا تغییر ریشه ای قانون اساسی را هدف قرارداد و بعد انحلال پارلمان را هدف گیری کرد و بعد از آن متوجه قوه قضاییه شد.

این اقدامات درحالی صورت پذیرفت که قانون عراق و اطراف درگیر در مساله هیچ کدام از آنها را مورد استقبال و تصدیق قرار ندادند. درچنین وضعیتی اینک صدر شرایط جدیدی را ترسیم می کند که علی رغم پیچیدگی، ابعاد عملیاتی آن دقیقا روشن نیست.

 از توئیت اخیر صدر اینچنین برمی آید که یا ایشان با این اقدام بر آن است که توجه و حمایت گروه های خاکستری در عراق را به خود و جریان صدر در عبور از مسائل این روزهای عراق جلب کند و یا آن که سطح توقعات را به میزانی بالا ببرد که اطراف مقابل در خصوص مطالبات اولیه و پیش گفته ایشان کوتاه بیایند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما