plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۵۴۶۸

پاسخ العامری به پیشنهاد مقتدی صدر برای تغییر دولت عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح به پیشنهاد مقتدی صدر برای تغییر دولت عراق، پاسخ داد.
پاسخ العامری به پیشنهاد مقتدی صدر برای تغییر دولت عراق
به گزارش ایصال نیوز، هادی العامری رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح و دبیرکل سازمان بدر سه شنبه شب در پاسخی کوتاه در خصوص نامه اخیر سید مقتدی صدر رهبر سائرون(جریان صدر) به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مبنی بر ضرورت تغییر دولت و برگزاری انتخابات پیش از موعد زیر نظر سازمان ملل، گفت: با هدف "تحقق مصالح ملت عراق و نجات کشور در چارچوب منافع ملی" آماده همکاری هستیم.
گفتنی است، پس از تشکیل دولت عادل عبدالمهدی در مهرماه سال گذشته که با توافق جریان سائرون، الفتح و الحکیم تحقق یافت، پس از چند ماه، حکیم و صدر با اعلام ضعف عملکرد دولت و ضرورت مبارزه با فساد، وارد جبهه اپوزیسیون شدند. با شروع تظاهرات مردم عراق برای مبارزه با فساد اداری و بیکاری،مقتدی صدر ضمن حمایت از مطالبات مردم عراق، استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام زیر نظر سازمان ملل را خواستار شد و از دیگر احزاب نیز خواست برای برون رفت از بحران و اجابت مطالبات مردم، از این پیشنهاد حمایت کنند.
عادل عبدالمهدی دیروز در جواب نامه مقتدی صدر نوشته بود: اگر هدف از انتخابات، تغییر دولت است، راه بسیار کوتاه تری وجود دارد و آن این که جنابعالی با برادر "هادی العامری" برای تشکیل دولت جدید توافق کنید.
انتهای پیام/* 
۳
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما