plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۶۲۳۷

در سالگرد استقلال اوکراین؛ زلنسکی وعده پیروزی بر روسیه داد

ولودیمیر زلنسکی امروز (چهارشنبه) به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین، خطاب به مردمش گفت که اوکراین پس از حمله روسیه در شش ماه پیش، از نو متولد شده و شبه جزیره کریمه و تمام مناطق اشغالی را از روسیه با پیروزی بازپس خواهیم گرفت.
در سالگرد استقلال اوکراین؛ زلنسکی وعده پیروزی بر روسیه داد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، هم‌زمان با ششمین ماه از حمله روسیه به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در حین یک سخنرانی از پیش ضبط شده گفت: «اوکراین دیگر پایان جنگ را صلح نمی‌بیند بلکه پایان این جنگ را با پیروزی کی‌یف می‌بیند.»

وی افزود: در تاریخ ۲۴ فوریه ساعت ۴ صبح، یک کشور جدید در دنیا ظاهر شد. این یک تولد نبود بلکه از نو متولد شدن بود. کشوری که گریه، فریاد یا وحشت نکرد. تسلیم نشد و فراموش نکرد.

زلنسکی در مقابل بنای یادبود استقلال اوکراین گفت: «چه چیزی در پایان جنگ نصیب ما می‌شود؟ ما عادت داشتیم بگوییم: صلح. اکنون می‌گوییم: پیروزی.»

پس از هشدارها و ادعاهایی درخصوص تشدید حملات روسیه در این روز، ببیشتر خیابان‌های مرکزی کی‌یف امروز (چهارشنبه) خالی از شهروندان بود.

 نمایش خودروهای زرهی غنیمتی و تخریب شده روسی

 گزارش خبرگزاری آرتی، همزمان با روز استقلال اوکراین، تعداد زیادی از خودروهای زرهی تخریب شده متعلق به ارتش روسیه که در جنگ به دست نیروهای اوکراینی افتاده در کیف پایتخت برای بازدید به نمایش گذاشته شد.

اوکراین که از حدود 6 ماه پیش با روسیه در جنگ است، امروز شاهد عدم برگزاری جشن سالگرد روز استقلال در 24 آگوست بود.

به دلیل تهاجم ارتش روسیه، اوکراینی‌ها امسال بیش از گذشته به جشن‌های روز استقلال اهمیت  دادند و تعداد زیادی خودروی زرهی، از جمله تانک و سیستم‌های توپخانه موتوری که در جنگ از نیروهای روسی غنیمت گرفته شده، در خیابان کرساتیک کیف به نمایش گذاشته شدند.

اگرچه جنگ بین روسیه و اوکراین که روز 24 فوریه آغاز شد، ابتدا در اطراف کیف پایتخت متمرکز بود، اما اکنون به جنوب این کشور منتقل شده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما