plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۲۶۲۰۸

هشدار امنیتی سفارت آمریکا در کی‌یف به مناسبت روز استقلال اوکراین

اوکراین جشن استقلال این کشور را لغو کرد.
سفارت آمریکا در پایتخت اوکراین، نسبت به احتمال تشدید حملات روسیه همزمان با سالگرد استقلال اوکراین هشدار داد. ولودیمیر زلنسکی نیز نسبت به حملات «وحشتناک» احتمالی ارتش روسیه علیه مردم اوکراین هشدار داد.
هشدار امنیتی سفارت آمریکا در کی‌یف به مناسبت روز استقلال اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، سفارت آمریکا در پایتخت اوکراین، نسبت به افزایش احتمال تشدید حملات ارتش روسیه علیه اوکراین طی روزهای آینده و در حوالی مناسبت روز استقلال اوکراین هشدار داده و مجددا از شهروندان آمریکایی خواست چنانچه می توانند خاک اوکراین را ترک کنند.

در آستانه سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین از شوروی سابق، ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور این کشور هشدار داد که ارتش روسیه ممکن است همزمان با این مناسبت، حملات وحشیانه خود را علیه اوکراین افزایش دهد.

زلنسکی تهدید کرد ارتش اوکراین هرگونه حمله ارتش متجاوز روسیه را قاطعانه و بی درنگ پاسخ خواهد داد.

همزمان به گزارش رویترز، سفارت آمریکا در اوکراین در اطلاعیه ای در وبسایت خود نوشت: وزرات امور خارجه آمریکا اطلاع یافته که "روسیه تلاش‌هایش را برای اجرای حملاتش علیه زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین و تاسیسات دولتی این کشور در روزهای آینده تشدیده می‌کند."

در این اطلاعیه با تکرار توصیه‌ای که در هشدارهای امنیتی قبلی نیز آمده بود تاکید شده است: سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد فورا با استفاده از گزینه های خصوصی موجود در زمینه حمل و نقل زمینی و چنانچه امن باشد، از اوکراین خارج شوند.

کی‌یف اعلام کرده برگزاری جشن‌های عمومی در سالگرد روز استقلال این کشور از اتحاد شوروی سابق در فردا چهارشنبه در پایتخت را به سبب افزایش تهدید حملات ممنوع کرده است.

به گزارش رویترز، اوکراین به دلیل آنچه افزایش تهدیدات روسیه خواند، همه مراسم و جشن‌های روز استقلال این کشور را که قرار بود چهارشنبه در کی‌یف برگزار شود لغو کرد.

این مراسم درحالی لغو شده که روسیه چندین شهر اوکراین از جمله محل نیروگاه زاپروژژیا را تصرف کرده است. اوکراین هرساله استقلال از اتحاد جماهیر شوروی را جشن می‌گرفت.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما