plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۲۵۹۳۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد

از آغاز سال تاکنون، ۳۴ نفر در اصفهان بر اثر غرق شدگی جان باخته اند

استخرهای آب کشاورزی محل مناسبی برای شنا نیست
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار نسبت به شنا کردن در استخرها و کانال‌های انتقال آب و رودخانه ها، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ نفر در منابع آبی استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.
از آغاز سال تاکنون، ۳۴ نفر در اصفهان بر اثر غرق شدگی جان باخته اند
به گزارش ایصال نیوز، منصور شیشه فروش روز شنبه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۷۰ مورد حادثه غرق شدگی در منابع آبی، رودخانه ها، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، کانال‌های انتقال آب و مخازن سدها رخ داده که ۳۶ نفر نجات یافته و ۳۴ نفر غرق شده اند.

وی با اشاره به ۲ مورد حادثه غرق شدگی در استان اصفهان در ۲ روز گذشته اظهار داشت: سه نفر بر اثر وقوع ۲ حادثه غرق شدگی در استخر ذخیره آب کشاورزی و محل ذخیره طبیعی آب در ۲ روز گذشته در شهرستان شهرضا غرق شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به شنا کردن در استخرها و کانال‌های انتقال آب کشاورزی، دریاچه سدها ورودخانه های جاری بعلت خطر پذیری، ناپایداری بستر، جریان‌های گردابی، دمای پایین آب، شیب زیاد ولغزندگی دیواره کانال‌ها و استخرهای کشاورزی هشدار داد و گفت: نصب تابلو، ایجاد فنس اطراف استخرهای کشاورزی، استقرار عوامل گشت و نظارت توسط جهاد کشاورزی، آب منطقه ای وشهرداری‌ها و هشدار به گردشگران ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: رودخانه زاینده‌رود در مناطق باغ‌بهادران و چادگان، رودخانه‌های سمیرم و فریدون‌شهر و سدهای مخزنی خمیران در تیران و کرون، باغکل در خوانسار، قره‌قاچ و حنا در سمیرم و کوچری در گلپایگان مستعد حوادث غرقی هستند که همزمان با گرمای هوا و افزایش دما میل افراد به شنا زیاد می‌شود و به دلیل ایمن نبودن منابع آبی افراد غرق می‌شوند.

شیشه فروش با بیان اینکه کانال‌های آبی منشعب از رودخانه‌ها به دلیل حالت ذوزنقه‌ای برای شنا مناسب نیست، خاطرنشان کرد: استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز محل مناسبی برای شنا نیست زیرا سطح آن لغزنده و دارای شیب است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل برای پیشگیری و کنترل غرق‌شدگی در منابع آب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: اطلاع‌رسانی عمومی از ایمن نبودن منابع آبی، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی برای شنا و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌ها و ایمن‌سازی استخرهای ذخیره آب کشاورزی به جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کلیه استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی موظف به فنس‌کشی هستند و جهاد کشاورزی باید بر این استخرها نظارت کند و تابلوهای شنا ممنوع را نصب کند و طناب‌های نجات در طول و عرض و نردبان فلزی در استخرها نصب شود.

وی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای موظف به نصب تابلوهای شنا ممنوع در منابع آبی، سدها و رودخانه هاست، ادامه داد: تیم‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای موظف به حضور در مسیر رودخانه‌ها، کانال‌ها و مخزن سدها هستند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موظف به نرده‌گذاری‌ در اطراف این سدهاست، بیان کرد: گشت آب منطقه‌ای به ویژه در روزهای تعطیل باید به صورت موتوری و قایقی حضور داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: ضرورت فعال بودن تیم‌های غواصی در روزهای تعطیل و استقرار گروه‌های نجات مجهز به قایق نجات در اطراف رودخانه‌ها به شهرداری‌ها اعلام شده است. ا یر نا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما