plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۲۵۴۹۲
وعده بارشی که برای عصر سه شنبه داده می‌شد!

پیش بینی بارش‌های رگباری قابل توجه در اصفهان از روز پنجشنبه

پایان فعالیت سامانه بارشی از عصر جمعه
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: فردا با نزدیک شدن سامانه بارشی تابستانه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نیمه جنوبی شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش‌های رگباری و رعد و برق خواهیم بود.
پیش بینی بارش‌های رگباری قابل توجه در اصفهان از روز پنجشنبه
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌گویی، با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار بر روی استان است، اظهار کرد: وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری، غبار محلی، در بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود. در مناطق غربی و جنوبی استان نیز رگبارهای پراکنده دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا با نزدیک شدن سامانه بارشی تابستانه در بیشتر مناطق به‌ویژه نیمه جنوبی به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش‌های رگباری و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ هم وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه از عصر روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه خواهد بود، افزود: طی این مدت آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد در مناطق پر بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییرات چندانی ندارد، گفت: حداکثر دمای هوای شهر اصفهان ۴۰ درجه و حداقل ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۴۵ درجه و خنک‌ترین نقطه بوئین میاندشت با ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

علی عسگریان از افت محسوس دمای هوا در روز جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش‌ها در شهر اصفهان نیز از فردا بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها قابل توجه خواهد بود.

*هشدار سطح نارنجی وقوع سیل در استان اصفهان

همچنین مریم تاکی رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی وقوع سیل در استان، گفت: در مجموع شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، نیک آباد، و بخشی از شهرستان لنجان و شهرستان اصفهان از روز عصر پنجشنبه تا جمعه عصر درگیر شرایط جوی ناپایدار و احتمالا سیل خواهند بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما