plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۸۴۷۵

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش شدید باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار داده‌ است.
هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
به گزارش ایصال نیوز، در اخطاریه سازمان هواشناسی کشور آمده است که امروز (7 فروردین ماه) بارش باران و رعدوبرق در کردستان و کرمانشاه (بارش حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر) پیش‌بینی می‌شود و در نیمه شمالی لرستان، غرب اصفهان و شمال شرق چهارمحال و بختیاری نیز بارش‌ها حداکثر 20 تا 30 میلی‌متر خواهد بود و در شرق و نیمه شمالی فارس، جنوب غرب و مرکز کرمان بارش‌ها حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر به‌صورت محلی است و احتمال بارش بیش از 40 میلی‌متر وجود دارد.

براساس این اخطاریه جمعه (8 فروردین) بارش باران و رعدوبرق برای جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان با حداکثر بارش 20 تا 40 میلی‌متر و در غرب اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و مرکز کرمان بارش حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین شنبه (9 فروردین) بارش باران و رعدوبرق دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام و لرستان بارش به‌صورت محلی است و احتمال بارش بیش از 50 میلی‌متر وجود دارد. بارش باران در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و نیمه غربی فارس (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر) دور از انتظار نخواهد بود. در این روز استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان بارش حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر خواهند داشت و در غرب هرمزگان، غرب و مرکز کرمان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و بوشهر بارش به‌صورت محلی است و احتمال بارش بیش از 30 میلی‌متر وجود دارد.

بر اساس این اخطاریه روز یکشنبه (10 فروردین) بارش باران و رعدوبرق در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به‌ صورت محلی است و احتمال بارش بیش از 80 میلی‌متر وجود دارد. در استان‌های چهارمحال وبختیاری و لرستان نیز (بارش حداکثر 30 تا 40 میلی‌متر) پیش‌بینی می شود.

همچنین در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان و بوشهر بارش به‌صورت محلی و بیش از 40 میلی‌متر وجود دارد. در شرق تهران، همدان، مرکزی، مرکز و غرب اصفهان (بارش حداکثر 15 تا 20 میلی‌متر) و در استان سیستان و بلوچستان بارش حداکثر 15 تا 20 میلی‌متر به‌صورت محلی دور از انتظار نخواهد بود. در ادامه این اخطاریه آمده است که روز دوشنبه (11 فروردین) بارش باران و رعدوبرق در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق اصفهان، شمال یزد، جنوب و شرق سمنان با حداکثر بارش 30 تا 60 میلی‌متر و به‌ صورت محلی ادامه خواهد داشت و شمال خوزستان و جنوب لرستان نیز بارش حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی زمان پایان و تغییرات احتمالی این سامانه بارشی در هشدارهای بعدی اعلام می‌شود. همچنین به‌دلیل فعالیت این سامانه بارشی احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد. از این رو لازم است مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/*
۹
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما