plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۲۵۱۶۷
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

سیداحمد محمودی: عید غدیر را باید به صورت بین‌المللی مطرح کنیم

جانشینی حضرت محمد (ص)، مسأله درون دینی نیست
خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه ولایت و امامت امیر المومنین (ع) از همان آغاز بعثت به صور مختلف مطرح شد ولی در حجه‌الوداع و غدیر خم با شرایط خاص مطرح شد تا بر همه مسلمانان اتمام حجت شود، گفت: عیدغدیر را باید به صورت بین‌المللی مطرح کنیم و آن را مختص به جامعه شیعی ندانیم کما اینکه علامه امینی در تألیف کتاب الغدیر با این نگاه و با بهره‌گیری از مستندات اهل سنت اقدام کرد.
سیداحمد محمودی: عید غدیر را باید به صورت بین‌المللی مطرح کنیم
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز عید سعید غدیر گفت: این عید اهمیت ویژه‌ای در فرهنگ اسلام دارد.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) پیامبر همه بشریت است و ولایت و جانشینی ایشان هم مسأله‌ای است که مربوط به همه دنیا و بشریت بوده و لذا یک مسأله درون دینی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عید سعید غدیر، افضل همه اعیاد اسلامی است زیرا اعیادی مثل عید فطر و قربان و جمعه مربوط به مسلمانان و درون دینی است ولی عید غدیر مربوط به همه بشریت است.

وی اظهار کرد: ولایت و امامت امیر المومنین (ع) از همان آغاز بعثت به صور مختلف مطرح شد ولی در حجه‌الوداع و غدیر خم با شرایط خاص مطرح شد تا بر همه مسلمانان اتمام حجت شود. 

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به سالروز ولادت امام هادی (ع) تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره از آثار امام هادی (ع) است که در واقع بیانگر ویژگی‌های امام و در امتداد مسأله غدیر است.

وی  اضافه کرد: عیدغدیر را باید به صورت بین‌المللی مطرح کنیم و آن را مختص به جامعه شیعی ندانیم کما اینکه علامه امینی در تألیف کتاب الغدیر با این نگاه و با بهره‌گیری از مستندات اهل سنت اقدام کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فراگیر شدن سرود سلام فرمانده در کشورهای مختلف، اظهار داشت: این سرود راز و نیازی با امام زمان (عج) است و فراگیر شدن آن نشان می‌دهد مردم جهان تشنه ولایت و ظهور هستند و باید برای زمینه سازی این ظهور تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: امامت در زمان غیبت نیز در قالب ولایت فقیه تداوم دارد که نشات گرفته از مسأله غدیر، ولایت و مهدویت است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر بر ضرورت مشورت گرفتن از کارشناسان دینی و فقها در امور اجرایی تاکید می‌کند و این همان چیزی است که امروز در قالب شورای نگهبان مطرح است.

وی با اشاره به سفر بایدن به خاورمیانه و دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: دشمن گمان می‌کند با این اقدامات و تحرکات می‌تواند مقابل اندیشه مقاومت که در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است را بگیرد اما نمی داند که نمی‌تواند جلوی این اندیشه الهی را بگیرد. 

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به آیات و روایات دینی بر ضرورت آمادگی انسان مومن برای مرگ و فراهم کردن توشه آخرت تاکید کرد.ایرنا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما