plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۲۴۷۵۲

عین اللهی در سفر به اصفهان از آغاز طرح عدالت و تعالی نظام سلامت خبر داد

راه اندازی ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت کلید خورد و بسته‌های خدمت تحت این طرح، تعریف و گام به گام اجرایی خواهد شد./هر خانواده ای بچه دار شد مادر بیمه و تا پنج سال کودک بطور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.
عین اللهی در سفر به اصفهان از آغاز طرح عدالت و تعالی نظام سلامت خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در سفر به استان اصفهان و بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا افزود: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تدوین و دستورالعمل آن به همه بخش ها ابلاغ شده و جزو برنامه های اصلی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سلامت نباید فقط منحصر به پولدارها باشد بلکه باید سلامت را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم، ادامه داد: در طرح عدالت و تعالی بسته های خدمت را تدوین کردیم و به ترتیب پیش می بریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دریافتی پزشکان بر اساس محل خدمت آنها باید تغییر کند به طوری که دریافتی پزشکان مناطق محروم باید بالاتر از پزشکان در شهرهای بزرگ باشد، تصریح کرد: این مساله در شورای حقوق و دستمزد مصوب شد و به دنبال آن بسته های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم تعیین کردیم.

وی با بیان اینکه بهره وری در بخش عمده ای از مراکز دولتی ما کامل نیست، ادامه داد: در این مراکز باید زمینه ای فراهم کرد که مردم تنها درد بیماری را داشته باشند نه تامین پول درمان را که در این عرصه با تقویت بیمه ها می‌توان به نتیجه لازم رسید.

عین اللهی، بودجه بیماران خاص را هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تقویت بیمه ها باید برای بیماران صعب العلاج و خاص حاشیه امن ایجاد کرد.

وزیر بهداشت به پیر شدن جمعیت اشاره کرد و خواستار توجه خیران در این حوزه و برنامه ریزی جدی برای آن شد و گفت: در آستانه پیر شدن جمعیت کشور قرار داریم و نیاز به یک حرکت جهادی است.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت یک مساله فرهنگی است، تاکید کرد: اگر مردم همراهی نکنند ایران از پویایی خواهد افتاد همانطور که تنها دلیل ظفر یافتن ما در هشت سال جنگ تحمیلی، جوان بودن جمعیت کشور بود.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه بزرگترین بودجه در طول تشکیل وزارت بهداشت را سازمان جهانی بهداشت به موضوع تنظیم جمعیت اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید طرح های تشویقی ایجاد کنند و اکنون ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شده است و هر خانواده ای بچه دار شد همان زمان مادر بیمه می شود و تا پنج سال کودک بطور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دوران کرونا اثبات شد که سلامت بعد از امنیت بسیار اهمیت دارد، افزود: بدون سلامت اشتغالی وجود ندارد و رونق اقتصادی نخواهیم داشت.

عین اللهی با اشاره به اینکه تقویت شبکه های بهداشت و درمان در دستور کار وزارت بهداشت است و باید دانشگاه های علوم پزشکی بر این امر همت کنند، گفت: بهورزان از اهمیت بالایی برای سیستم بهداشت و درمان برخوردارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا نمونه ای از همیاری مردم است، تاکید کرد: بزرگترین مولفه قدرت در هر جامعه مردم هستند و پیروزی ایران بر تحریم ها و فائق آمدن بر بحران کرونا بدلیل همکاری مردم بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی محدود به مرکز و مکان خاصی نیست و باید این امکان برای همه نقاط کشور فراهم شود، گفت: تاسیس دانشکده بهداشت در شهرضا منوط به تعیین حداقل سه رشته پزشکی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه به منظور بازدید از امکانات بهداشتی شهرستان های شهرضا و دهاقان و نیز بیمارستان سیدالشهدای اصفهان به این خطه سفر کرد. شهرستان شهرضا در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما