plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۳۴۵۵

۱۶ نظامی مصری در شرق کانال سوئز کشته و زخمی‌شدند

ارتش مصر اعلام کرد بر اثر حمله افراد مسلح به تاسیسات تصفیه آب در شرق کانال سوئز ۱۱ نظامی از جمله یک افسر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی‌ شدند.کشورهای عربی و جنبش حزب‌الله ضمن ابراز همدردی با ارتش مصر، حمله تروریستی در سینا را محکوم کردند.
۱۶ نظامی مصری در شرق کانال سوئز کشته و زخمی‌شدند
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه اخبار الیوم مصر با اعلام این خبر به نقل از سخنگوی ارتش افزود: حمله افراد مسلح در روز شنبه به مرکز تصفیه آب در شرق کانال سوئز منجر به درگیری با نظامیان مامور حفاظت از این منطقه شد.

در این درگیری 11 نظامی از جمله یک افسر کشته و 5 نظامی دیگر زخمی‌شدند.
این سخنگو تاکید کرد کار تعقیب تروریست های مهاجم ادامه داشته و ارتش در حال محاصره آنها در منطقه‌ای دور افتاده در سینا است.

اتحادیه عرب و کشورهای عربی از جمله امارات، عربستان، اردن با ابراز همدردی با دولت و ملت مصر، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

همچنین، حزب‌الله لبنان حمله تروریستی به ارتش مصر در صحرای «سینا» را محکوم و با این کشور ابراز همدردی کرد.

بر اساس گزارش «العهد»، در این بیانیه آمده، هدف این اقدام گروه‌های تروریستی ضربه به امنیت و ثبات مصر و منحرف کردن نگاه‌ها از تروریسم صهیونیستی در فلسطین و نیز وارد کردن دوباره منطقه به چرخه فتنه و درگیری‌های داخلی است.

حزب‌الله در ادامه مواضع پیشین خود مبنی بر ضرورت مقابله با تفکر تکفیری مخرب و مقابله علمای مسلمان با آن و نیز اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در سطح جهان اسلام جهت مقابله علمی و سیاسی با این پدیده را تکرار کرد.

حزب‌الله در پایان به ارتش مصر و خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

انتهای  پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما