plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۳۱۷
روز دهم از جام جهانی فوتبال زنان در فرانسه

زنان سوئد و آمریکا در شب رکوردها صعود کردند

سوئد 5 -1 تایلند را برد و آمریکا 3-0 شیلی را شکست داد
دهمین روز از جام جهانی زنان در فرانسه با دو دیدار از گروه F، پیگیری شد و تکلیف دو تیم دیگر راه یافته به دور بعد این مسابقات مشخص شد. سریع ترین گل جام جهانی زنان در دقیقه 5 بنام لیندا سمبرت سوئدی رقم خورد.کارلی لوید، ستاره افسانه ای تیم ملی آمریکا با دبل در این بازی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در شش بازی متوالی در جام جهانی، گلزنی کرده و نهمین بازیکنی که در جام های جهانی حداقل ده گل به ثمر رسانده است.
زنان سوئد و آمریکا در شب رکوردها صعود کردند
به گزارش ایصال نیوز، دهمین روز از جام جهانی زنان در فرانسه با دو دیدار از گروه F، پیگیری شد تا تکلیف دو تیم دیگر راه یافته به دور بعد این مسابقات مشخص شود. از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و در هوای گرم شهر نیس دو تیم سوئد و تایلند به مصاف هم رفتند. در دقیقه ۵ بازی، لیندا سمبرت با ضربه سری دقیق، توپ را به تور دروازه تایلند چسباند تا سریع ترین گل جام جهانی ۲۰۱۹ تا به اینجا به نام وی ثبت شود.
اسلانی دیگر بازیکن آبی طلایی ها در صدمین بازی خود برای سوئد، با زدن دومین گل ملی‌اش در این بازی و جام در دقیقه ۱۹، نتیجه را دو بر صفر کرد. گل سوم فریدولینا دولفو در دقیقه ۴۲، سوئدی ها را به یاد بازی پلی آف جام جهانی ۱۹۹۱ انداخت که با برتری سه بر صفر در نیمه اول آن بازی، رده سوم جام را از آن خود کردند؛ اما این تمام ماجرا نبود و در نیمه دوم حملات دختران اسکاندیناوی ادامه پیدا کرد تا هارتیگ در دقیقه ۸۱ چهارمین گل سوئدی ها را به ثمر برساند. گل دیرهنگام سانگ گوئن کاپیتان تایلند در دقیقه ۹۱، اگر چه باعث خوشحالی یاران چاباکائو گردید اما پنج دقیقه بعد توسط پنالتی رابنسون جبران شد تا آبی طلایی‌ها با پنج گل زده توسط پنج ستاره خود به راحتی به جمع شانزده تیم مرحله بعد صعود کنند. اسکاندیناوی‌ها در هشت بار حضور خود در جام های جهانی، در هفت دوره از مرحله گروهی صعود کردند.
در دومین بازی و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه، در یکی از پرشورترین شبهای فوتبالی جام هشتم، ۴۵ هزار و چهارصد و نود و چهار نفر در استادیوم پارک دو فرانس به تماشای بازی آمریکا و شیلی نشستند. تیم ملی آمریکا با ترکیبی جدید و با بازیکنان جوان خود به میدان آمده بود و توانست در یک بازی سخت و نفسگیر و با برتری عددی در همه آمارها با سه گل از سد تیم ملی شیلی عبور کند.
نکته قابل توجه این دیدار، بازی درخشان کریستین اندلر دروازه‌بان تیم ملی شیلی و پاریسن ژرمن بود که علاوه بر مهار پنالتی کارلی لوید، حملات پرتعداد و موقعیتهای خطرناک آمریکا را دفع کرد و مورد تمجید هواداران، بازیکنان و مربیان هر دو تیم قرار گرفت و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
کارلی لوید، ستاره افسانه ای تیم ملی آمریکا با دبل در این بازی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در شش بازی متوالی در جام جهانی، گلزنی کرده و نهمین بازیکنی که در جام های جهانی حداقل ده گل برای تیم خود به ثمر رسانده. تیم ملی آمریکا، قهرمان سه دوره جامهای جهانی، با این پیروزی رکورد هفت برد متوالی در جام جهانی و دوازده بازی بدون شکست در این جامها را به نام خود به ثبت رساند.
با پایان یافتن مرحله دوم دور گروهی و آغاز مرحله سوم آن، امشب چهار بازی همزمان از گروههای A و B این مسابقات برگزار خواهد شد. از ساعت ۲۰:۳۰ و از گروه B مسابقات، دو تیم چین و اسپانیا در ورزشگاه استادو اوشن لوهاور به مصاف هم خواهند رفت و همزمان در ورزشگاه لاموسون مون پولیه و از همین گروه تیمهای آلمان و آفریقای جنوبی با هم دیدار خواهند کرد. از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه و در دو بازی گروه A مسابقات، تیم ملی فرانسه در ورزشگاه روژون پارک رنس رو در روی تیم ملی نیجریه قرار خواهد گرفت و در دیگر بازی، تیم های ملی نروژ و کره جنوبی، در استادو آگوسته دلائوله شهر ریمس، رقابت خود را برگزار می کنند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : نود ورزشی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما