plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۲۱۱۴۸
در پی تشدید بی سابقه تنش ها بین روسیه و غرب

ناوگان جنگی قطب شمال روسیه به آب‌های اوکراین رسید

جنگنده های سوخو-۳۵ روسیه در بلاروس مستقر شدند
با بحرانی شدن اوضاع در مرز‌های روسیه و اوکراین و تشدید جنگ روانی بین روسیه و ناتو، روسیه همزمان با اعزام ناوگان نظامی قطب شمال به آبهای اوکراین، جنگنده های پیشرفته چندمنظوره سوخو-۳۵را در بلاروس مستقر کرد..
ناوگان جنگی قطب شمال روسیه به آب‌های اوکراین رسید
به گزارش ایصال نیوز، دامنه تنش بین روسیه و ناتو بر سر اوکراین روز به روز گسترده‌تر می‌شود و نیرو‌های نظامی دو طرف، با آرایش جنگی در اطراف مرز‌های روسیه و اوکراین، خود را برای یک درگیری تمام عیار آماده می‌کنند.

در حالی که تنش‌ها به اوج رسیده و ناتو به رهبری آمریکا، با اعزام نیرو‌ها و تسلیحات پیشرفته جنگی به اوکراین در آتش تنش می‌دمند، روسیه نیز نیرو‌های رزمی زمینی، دریایی و هوایی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

کشتی‌های ناوگان شمالی به عنوان بخشی از رزمایش‌های نظامی دریایی با گروهی از نیرو‌ها و سربازان قطب شمال وارد دریای بارنتز شدند.

با افزایش تنش‌ها و بحرانی شدن اوضاع، ناوگان دریای شمال روسیه، در قالب رزمایش مشترک دریایی، زمینی و هوایی روسیه و بلاروس، وارد آب‌های دریای بارنتز در نزدیکی اوکراین شدند.

بر اساس اعلام مقامات بلندپایه نظامی روسی، وظیفه ناو‌های جنگی دریای شمال، اطمینان از امنیت خطوط دریایی و گذرگاه‌های حیاتی اقتصادی و نیز تامین امنیت شریان‌های دریایی، در صورت وقوع جنگ خواهد بود.

همزمان با ورود ناو‌های جنگی روسیه به دریای بارنتز، جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه نیز به منظور هماهنگی و آماده شدن برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده در خاک اوکراین، بر فراز بلاروس به پرواز در آمدند.

بر اساس گزارش رسانه روسی، این هواپیماها در رزمایش مشترک گسترده روسیه و بلاروس به نام «قاطعیت اتحادی ۲۰۲۲» که در ماه فوریه در بلاروس برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

گزارش دیگری از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه حاکی است که نیروی موشک های راهبردی روسیه رزمایش خود با شرکت موشک های قاره پیما برای بررسی آمادگی رزمی مجموعه های موشکی یارس (با برد حدود ۱۰ هزار کیلومتر) در استان ایوانووا (در منطقه مرکزی روسیه) را آغاز کرد.

این جنگنده های روسی در حالی در بلاروس مستقر شدند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مینسک را تهدید کرد اگر اجازه حمله احتمالی به اوکراین را از خاک خود بدهد، با واکنش سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود اگر بلاروس اجازه حمله به اوکراین را از خاک خود بدهد، با پاسخ سریع و قاطع از سوی آمریکا و متحدانش مواجه خواهد شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما هر کاری برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه به اوکراین انجام خواهیم داد.

رسانه های روسی دیروز از آماده باش نیروهای روسیه در غرب و شرق این کشور و آغاز بررسی آمادگی رزمی واحدهای نظامی در این مناطق خبر دادند.

مقامات سیاسی و نظامی روسی نیز با لحنی تند، آمریکایی‌ها را خطاب قرار داده و هشدار داده‌اند، در صورت اقدام خصمانه، که ممکن است ناشی از اشتباه محاسباتی آمریکا و ناتو روی دهد، روسیه اهداف موردنظر را مورد حمله قرار خواهد داد.

ویچسلاو والودین رییس مجلس دومای روسیه گفت: آمریکایی‌ها از این واقعیت که در دوران ریاست جمهوری پوتین روسیه قوی‌تر شده است، نگران هستند.

والودین به اقتدار نظامی و سیاسی روسیه و شخص پوتین اشاره کرد و افزود: برای آمریکایی‌ها، تحمل رییس جمهوری که تحت کنترل آن‌ها نباشد، غیرممکن است.رییس مجلس دومای روسیه، بی احترامی و تحریم علیه پوتین را، بی احترامی به انتخاب مردم روسیه دانست.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما