plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۸۸۱۶

اردوغان: امیدوارم با بازگشایی مسیر نخجوان مشکل بین آذربایجان و ارمنستان پایان یابد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به بازگشایی مسیر نخجوان به خاک جمهوری آذربایجان گفت امیدوارم مشکل بین آذربایجان و ارمنستان با گشایش این مسیر ارتباطی پایان یابد.
اردوغان: امیدوارم با بازگشایی مسیر نخجوان مشکل بین آذربایجان و ارمنستان پایان یابد
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از سفر به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به بازگشایی مسیر نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان گفت: امیدوارم مشکل بین آذربایجان و ارمنستان با گشایش این مسیر ارتباطی پایان یابد.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان تصریح کرد: باید شاهد برداشته شدن گامهای مقتضی از سوی طرف مقابل باشیم. در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند تصمیمات لازم را اتخاذ و براساس آن عمل خواهیم کرد. ترکیه در این رابطه فرمانبر کسی نیست.

اردوغان با بیان اینکه 21 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد، توضیح داد: طبیعتا در مورد موضوع مهاجران پیامی (در اجلاس سران) خواهیم داشت چرا که بیشترین بار مهاجران را ما بر دوش می‌کشیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در مورد بحران انسانی در افغانستان اظهار داشت: هرگز در مورد کمکهای بشردوستانه تردید نخواهیم کرد.

اردوغان درباره تلاش‌ها برای اصلاح نظام انتخاباتی و کاهش حدنصاب انتخاباتی در ترکیه نیز گفت: امیدواریم انتخابات 2023 در شرایط متفاوتی برگزار شود.

وی همچنین از اهدای کتاب خود به نام «جهان عادلانه‌‌تر امکان پذیر است» به مقامات دیگر کشورها در جریان دیدارهایش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

اردوغان در این کتاب که اخیرا به زبان‌های ترکی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر شده است، بر لزوم اصلاحات جامع به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما