plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۸۱۸۲
هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مرگ و میر کرونایی در اصفهان به ۲۳۰ نفر در هفته رسید

وضعیت شبیه هندوستان خواهد شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۲۳۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته در استان داریم که بیشتر فوتی‌ها در سن‌های کمتر و حتی کودکان است.
مرگ و میر کرونایی در اصفهان به ۲۳۰ نفر در هفته رسید
به گزارش ایصال نیوز، دکتر طاهره چنگیز دیروز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر به داد اصفهان نرسیم و همچنان تولید بیماری کووید-۱۹ داشته باشیم وضعیت آن شبیه هندوستان خواهد شد و در راهروهای بیمارستان‌ها باید بیمار پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه بیماران سرپایی کرونایی در حال افزایش است، اظهار داشت: به طور متوسط در ۲۴ ساعت روزانه بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ بیمار جدید به جمعیت بیماران کرونایی اضافه می شود در حالی که فقط ۲۰۰ نفر را می توانیم ترخیص کنیم زیرا مدت پذیرش حداقل بین پنج تا هفت روز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افراد مسن بدلیل واکسینه شدن کمتر مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه میزان نمونه گیری های تست کرونا بسیار افزایش پیدا کرده در حالی که موارد مثبت ما بیش از تست هایی است که گرفته می شود.

چنگیز تصریح کرد: هر مرکز حدودا بین یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تست روزانه می گیرد و ما در طول یک روز بیش از ۱۰ هزار تست روزانه داریم که موارد خانوادگی به دلیل اطمینان از واگیری در آن لحاظ نشده است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان نیاز به همراهی دارد، تاکید کرد: ما در بخش کارکنان و نظم دهی مراکز واکسیناسیون نیرو کم داریم زیرا مردم بدون توجه به ارسال پیامک به مراکز هجوم می آورند.

* مراکز واکسیناسیون در صورت ضرورت شبانه‌روزی می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا ۲۲ مرداد جاری ۲۳ درصد جمعیت استان را یک بار واکسینه کردیم و یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر یک دز واکسن و هفت درصد جمعیت دو دز را دریافت کردند.

وی ادامه داد: شرایط واکسیناسیون اصفهان نسبت به عدد کشوری خوب است اما برای استان که باید ۷۰ درصد واکسینه شوند، هنوز به حد مطلوب نرسیده و این بستگی به میزان واکسن دریافتی دارد.

چنگیز گفت: سیاست اضافه کردن مراکز واکسیناسیون در اصفهان را نداریم اما در صورت وارد کردن واکسن، تعداد شیفت های کاری واکسیناسیون به سه شیفت و حتی لازم باشد، شبانه روزی افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: ما در زمان حاضر روزانه ۴۰ هزار دز واکسن می زنیم و این مقدار واکسن کفاف جمعیت را نمی هد و سرعت تزریق ما بیشتر از میزان واکسن موجود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تعداد بستری های ۲۲ شهرستان اصفهان از سه هزار و ۳۰۰ نفر فراتر رفته در حالی که کل تخت های بیمارستانی ما برای هفت هزار نفر است که عملا بخشی از آنها به دلیل اختصاص به بیماران سرطانی، دیالیزی، زایمان و عمل جراحی قابل استفاده برای بیماران کرونا نیست.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر ظرفیت بیمارستان‌های اصفهان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و فقط سه بیمارستان بر حسب ضرورت به سایر بیماری ها و عمل جراحی اختصاص دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چهار شهرستان استان نارنجی و بقیه شهرستان‌ها وضعیت قرمز دارند که لازم است سفرهای بین شهرستانی نیز کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه در طول یکصد سال اخیر چنین بیماری واگیرداری با این حجم شیوع اتفاق نیفتاده بود، اظهار داشت: اکثر بیماری های واگیردار قرن، مدتی بوده و تمام می شد اما بیماری کووید فراز و فرودهای زیادی دارد که علت ماندگاری و انتشار آن مستقیما با رفتار عمومی مردم در ارتباط است.

چنگیز با اشاره به مسافرت ها و عادی انگاری مردم، افزود: ما با جدیت واکسیناسیون در اصفهان را دنبال می کنیم اما هنوز با مورد مطلوب فاصله داریم.

وی از شهرداری اصفهان درخواست کرد برای تامین برخی از تجهیزات و امکانات به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمک کنند.

اصفهان در زمان حاضر در موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز قرار دارد و رسیدن تعداد بستری بیماران کرونایی به بیش از سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۴۰۰ نفر آنها بدحال هستند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما