plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۴۳۹۱
دکتر طاهره چنگیز خبر داد

شیوع ویروس کرونا بین جوانان اصفهانی ۱۲ درصد افزایش یافت

موردی از ویروس انگلیسی در اصفهان گزارش نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نسبت جوانان پنج تا ۲۰ سال در ابتلای به ویروس کرونا در این استان حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.
شیوع ویروس کرونا بین جوانان اصفهانی ۱۲ درصد افزایش یافت
به گزارش ایصال نیوز، دکتر طاهره چنگیز روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و استاندار اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش نسبت بیماران جوان در بین بیماران جدید کرونایی در استان اصفهان صحت دارد.

وی، ایمنی پنداری کاذب، افزایش تردد جوانان و ملاحظات کمتر را از علل افزایش ابتلای جوانان به ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: افزایش ابتلای جوانان به کرونا هشداری برای ابتلای افراد مسن خانواده است. وی اضافه کرد: با توجه به یافته جدید افزایش ابتلای جوانان به کرونا از خانواده‌ها درخواست می‌کنم نسبت به ترددها و حضور جوانان در اجتماعات مراقبت بیشتری داشته باشند.

چنگیز از کودکان و جوانان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی‌های لازم را داشته باشند و با توجه به اجباری نبودن حضور در مدارس در محافل و دورهمی‌ها مراقبت‌ جدی کنند. وی با بیان اینکه خطر ویروس کرونا در کمین همگان است، اظهار داشت: تفاوتی ندارد آورنده ویروس به خانواده جوان باشد یا فرد فعال در اجتماع زیرا بیشترین افرادی که در معرض خطر هستند افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و تنفسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید به افراد خانواده توجه بیشتری داشته باشیم و همه از یکدیگر مراقبت کنیم.

چنگیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون ویروس جهش یافته انگلیسی در استان اصفهان مشاهده نشده است.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

بر اساس اخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما