plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۱۶۷۷۵

بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروزی شد

بشار اسد با کسب بیش از ۹۵ درصد از آراء بار دیگر به ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد و علی رغم 10 سال توطئه جنگ، تحریم و محاصره دشمنان، پس از پیروزی در میدان جنگ با تروریست ها، در میدان سیاست نیز تنها گزینه مردم سوریه برای دوره پساجنگ شد.
بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروزی شد
به گزارش ایصال نیوز، حموده صباع رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از 95 درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری کشور پیروز شده است.

رئیس پارلمان سوریه بامداد امروز جمعه در یک کنفرانس خبری با پایان شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات گفت که 14 میلیون و 239 هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

وی در ادامه گفت که بشار اسد توانست 13 میلیون و 540 هزار و 360 رای بدست بیاورد که معادل 95.1 درصد از آرای اخذ شده بود.

صباغ افزود: محمود مرعی، توانست 470 هزار و 276 رای بدست بیاورد که معادل 3.3 درصد آرا بوده و عبدالله سلوم عبدالله نیز 213 هزار و 968 رای بدست آورده که معادل 1.5 درصد از آرای شرکت کنندگان در انتخابات بوده است.

رئیس پارلمان کشورمان گفت: 14 میلیون و 239 هزار نفر از تعداد 18 میلیون و107 هزار و109 نفر از واجدین شرایط شرکت کنندگان در این انتخابات شرکت کردند که معادل 78 درصد از تمامی واجدین شرایط شرکت کنندگان در انتخابات بوده است. 

 مردم سوریه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بشار اسد در شهرهای مختلف به جشن و پایکوبی پرداختند.

گفتنی است بشار اسد پس از مرگ پدرش حافظ اسد اکنون برای سومین دوره پیاپی ریاست جمهوری سوریه را در دست گرفت. وی متولد  ۱۹۶۵میلادی و یک سیاست‌مدار بعثی سوری است که از ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۰ به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شد.

او فرمانده کل قوای نیروهای مسلح سوریه و دبیرکل حزب سوسیالیست بعث سوریه است و در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده‌است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : سانا سوریه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما