plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۱
کد مطلب : ۱۶۶۹
یک تماس مهم

گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین

ناظران این تماس تلفنی را مهم ارزیابی کرده اند
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره احتمال امضای یک توافق تسلیحاتی هسته‌ای جدید با یکدیگر گفتگو کردند.
گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: تماس تلفنی بین ترامپ و پوتین حدود یک و نیم ساعت طول کشید.
دفتر مطبوعاتی کاخ سفید نیز اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه و آمریکا، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ با یکدیگر از طریق تلفن مکالمه داشتند و این مکالمه حدود یک و نیم ساعت طول کشید.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که طرفین در مورد وضعیت موجود در کره شمالی و ونزوئلا، امکان توافق جدید هسته ای بین روسیه، ایالات متحده و چین و همچنین گزارش مولر بحث کرده اند.
 یورونیوز قبلا گزارش کرده بود که، روسیه روز یکشنبه گذشته برای امضای یک موافقت نامه جدید با آمریکا بر سر کنترل تسلیحاتی اعلام آمادگی کرده بود.
روزنامه واشنگتن پست نیز هفته قبل، به نقل از مقام‌های رسمی کاخ سفید نوشته بود که ترامپ به آنها دستور داده با توجه به بالا رفتن هزینه‌های مسابقه تسلیحاتی اتمی در قرن ۲۱، مقدمات توافق جدیدی با روسیه و چین برای کنترل تسلیحات را فراهم کنند. روابط میان آمریکا و روسیه اخیرا بر سر پیمان ۱۹۸۷ پرتنش شده بود و هر دو کشور اعلام کرده بودند که از این پیمان بیرون می‌روند. موضوع این پیمان منع کاربرد سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد است و اعلام خروج دو ابرقدرت از آن بیم راه افتادن یک مسابقه تسلیحاتی اتمی در جهان را افزایش داده است.
ناظران تماس تلفنی امروز ترامپ با پوتین را در راستای فراهم شدن مقدمات یک توافق جدید بین طرفین، مهم ارزیابی می کنند.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما