plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۱۵۹۶
شایعه کودتا علیه مادورو

فراخوان گوایدو به نافرمانی ارتش ونزوئلا

نیکلاس مادورو گفت نیروهای نظامی کاملا به من وفادار هستند
رسانه های دولتی ونزوئلا از خنثی شدن کودتای گروه کوچکی از ارتش این کشور خبر دادند. وزیر اطلاعات ونزوئلا می گوید دولت این کشور در حال رویارویی با «گروه کوچک و خائنی» است که در حال کودتا در این کشور هستند.
فراخوان گوایدو به نافرمانی ارتش ونزوئلا
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا می گوید دولت این کشور در حال رویارویی با «گروه کوچک و خائنی» است که در حال کودتا در این کشور هستند. خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در میان گروهی از نظامیان در نزدیکی یک پایگاه هوایی دیده شده است. تصاویر منتشر شده از اطراف پایگاه نظامی هوایی لاکارلوتا در حومه کاراکاس حاکی از تجمع گروهی از شهروندان در مقابل این منطقه است. نیروی‌های پلیس برای متفرق کردن تظاهراکنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.
آخرین گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای شلیک گلوله در اطراف این پایگاه است. لئوپولدو لوپز، یکی دیگر از رهبران مخالفان که در حصر خانگی به سر می‌برد در برخی تصاویر در کنار آقای گوایدو دیده می‌شود. سخنگوی دولت ونزوئلا می‌گوید وی صبح سه‌شنبه با هماهنگی شماری از محافظان از حصر گریخته است.
دیوسدادو کابلو، رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا از مردم این کشور خواست تا با تجمع در برابر کاخ ریاست جمهوری، از نیکلاس مادور، حفاظت کنند.
واکنش‌های بین‌المللی به کودتا در ونزوئلا
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با حمایت از «عملیات آزادی» از سوی خوان گوایدو اعلام کرد واشنگتن همراه مردم ونزوئلا برای آزادی است.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توییتر از ارتش ونزوئلا خواست با پیوستن به خوان گوایدو، از قانون اساسی، مجلس ملی و قدرت قانونی در این کشور دفاع کنند.
دولت اسپانیا، متحد اصلی خوان گوآیدو در اروپا، با صدور بیانیه‌ای خواستار جلوگیری از جاری شدن خون و یافتن یک راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز برای خروج از بحران شد.
همزمان لوییس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی با حمایت از خوان گوایدو خواستار انتقال فوری «دموکراتیک» در ونزوئلا شد. ایوان دوکه مارکز رئیس جمهوری کلمبیا با انتشار بیانیه‌‌‌ای خواستار پیوستن ارتش ونزوئلا به خوان گوایدو شد.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما