plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۴۳۴۳
با ترک کاخ سفید توسط دونالد ترامپ

جو بایدن، امروز با صدور ۱۵ دستور اجرایی، کار خود را در کاخ سفید آغاز می‌کند

زمان مراسم رسمی تحلیف بایدن، ساعت 20:30 به وقت تهران است
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین روز کاری خود قصد دارد حداقل ۱۵ دستور اجرایی را به منظور بی‌اثر کردن اقدامات «دونالد ترامپ» صادر کند. مراسم رسمی تحلیف جو بایدن امروز چهارشنبه ساعت 12 ظهر واشنگتن (حدود ساعت 20:30 به وقت تهران) خواهد بود.
جو بایدن، امروز با صدور ۱۵ دستور اجرایی، کار خود را در کاخ سفید آغاز می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، «جو بایدن»، که تا ساعاتی دیگر به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد، قصد دارد در اولین روز کاری خود حداقل ۱۵ دستور اجرایی را به منظور بی‌اثر کردن اقدامات دونالد ترامپ صادر کند.

وبگاه خبری «بلومبرگ» نوشته، این دستورات اجرایی شامل باز‌گشت دوباره آمریکا به سازمان جهانی بهداشت و توافق اقلیمی پاریس و بی‌اثر ساختن برخی سیاست‌های ترامپ در قبال مسائلی چون مهاجرت، آب و هوا و دیگر مسائل خواهد بود.

بر اساس گزارش این وبگاه خبری، بایدن همچنین قصد دارد با صدور یک فرمان اجرایی روند ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک را متوقف کند.

بلومبرگ برخی برنامه‌های کاری بایدن در اولین روز ریاست‌جمهوری‌اش را به شرح زیر نوشته است:

- همکاری دوباره با سازمان جهانی بهداشت بایدن قصد دارد فوراً به سازمان جهانی بهداشت باز‌گردد؛ ترامپ در ماه مه ۲۰۲۰ با این ادعا که این سازمان در موضوع کرونا اشتباه کرده و برای مبارزه با این ویروس بسیار دیر عمل کرده، روند خروج از این سازمان و قطع همکاری با آن را آغاز کرد. بایدن، روز پنجشنبه به نمایندگی آمریکا «آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی را به نشست هیئت مدیره سازمان جهانی بهداشت اعزام خواهد کرد.

- اجباری کردن ماسک در ساختمان‌های فدرال رئیس‌جمهور منتخب آمریکا زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی بین افراد در ساختمان‌ها و نهاد‌های فدرال را اجباری می‌کند. بلومبرگ نوشته این الزام به خودی خود تأثیر‌ عمده‌ای نخواهد داشت، اما دولت بایدن می‌گوید بعد از آنکه ترامپ و دستیارانش به دستورات بهداشتی بی‌احترامی کردند، این اقدام نمونه خواهد شد.

- باز‌گشت دوباره به توافق اقلیمی پاریس؛ ترامپ در اول ژوئن سال ۲۰۱۷ از توافق پاریس خارج شد.

- توقف پول‌رسانی به روند ساخت دیوار مرزی با مکزیک انتظار می‌رود که بایدن با لغو شرایط اضطراری ملی در مرز آمریکا و مکزیک، بودجه دیوار مرزی، که در سال ۲۰۱۷ روند ساخت آن با دستور اجرایی ترامپ آغاز شده بود، متوقف شود.

- لغو منع مهاجرت از چند کشور با اکثریت جمعیت مسلمان دولت بایدن همچنین ممنوعیت سفر‌ها از سوی کشورهای آفریقایی، آسیای مرکزی و خاورمیانه که ترامپ دستور منع ورود آنها را صادر کرده، لغو خواهد کرد. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما