plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۱۴۳۰۵

ترامپ صبح روز تحلیف واشینگتن را ترک می‌کند

اف‌بی‌آی در آستانۀ سوگند بایدن: تهدیدات «قابل توجهی» را شناسایی کردیم
گزارش یک روزنامه انگلیسی حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» ساعت هشت صبح روز بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، واشنگتن را ترک خواهد کرد. با نزدیک شدن مراسم سوگند بایدن، معترضان مسلح تجمع در مقابل ساختمان‌های کنگره ایالتی در سراسر این کشور را آغاز کردند.
ترامپ صبح روز تحلیف واشینگتن را ترک می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، وبگاه روزنامه انگلیسی «دیلی میلی» نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا قصد دارد ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه؛ یعنی روز بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، واشنگتن را ترک کند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی ترامپ بعد از صدور عفو برای ۱۰۰ مجرم، از جمله مجرمانی که از مقام‌های بلند‌پایه هستند، واشنگتن را ترک خواهد کرد.

دیلی میل نوشته ترامپ قرار است صبح روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن، یک مراسم خداحافظی را در پایگاه هوایی «اندروز»، واقع در ایالت مریلند بر‌گزار کند. سپس وی واشنگتن را با هواپیمای «ایر فورس وان» یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا ترک خواهد کرد و به تفریحگاه «مار-ئه-لاگو» خود در ایالت فلوریدا خواهد رفت.

گزارش‌هایی حاکی است که کارکنان کاخ سفید برای این مراسم خداحافظی ترامپ دعوتنامه‌هایی را ارسال کرده‌اند و در این دعوتنامه‌ها نیز به مهمانان گفته شده که از سال ۶ تا ۷:۱۵ صبح در محل مراسم حاضر شوند. هنوز جزئیات خاصی در مورد این مراسم ارائه نشده است، اما گفته می‌شود شاید حرکاتی موزون با پرچم آمریکا انجام شود و توپ ۲۱ گلوله‌ای در این مراسم شلیک شود.

 از سوی دیگر بامداد امروز پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از برخی منابع آگاه گزارش کرد که ترامپ تنها یک روز پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود قصد دارد ۱۰۰ دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کند.

گفتنی است درحالی که حدود سی هزار نیروی ارتش و پلیس آریکا، امنیت واشنگتن و کنگره را در روز مراسم تحلیف بایدن عهده دار خواهند بود،کریستوفر ورای، رئیس‌ پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف‌بی‌آی» اعلام کرد که این سازمان مشغول ردیابی پیام‌های آنلاین نگران کننده‌ای است که در میان آنها حتی اعتراض مسلحانه همزمان با مراسم ادای سوگند جو بایدن در هفته آینده نیز دیده می‌شود.

کریستوفر ورای افزود که اف‌بی‌آی تاکنون میزان «قابل توجهی» از اطلاعات دربارۀ تهدیدات امنیتی احتمالی را دریافت و آنها را به دیگر مراکزِ مرتبط با مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید منتقل کرده است تا مانع از غافلگیری نهادها و مراکز امنیتی و نظامی مانند آنچه در ۶ ژانویه روی داد، شود. رئیس‌ پلیس فدرال آمریکا همچنین اعلام کرد از ۶ ژانویه تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از افراد مظنون شناسایی و بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان حمله به کاپیتول دستگیر شده‌اند و تحقیقات بیشماری همچنان در جریان است. 

آخرین خبرها حاکی است، با نزدیک شدن مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «جو بایدن» در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن ماه)، برخی رسانه‌های غربی از آغاز ورود معترضان مسلح به نزدیکی محل استقرار ساختمان‌های کنگره‌های ایالتی در سراسر آمریکا گزارش کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «زیروهج» گزارش کرد که در میان افزایش نگرانی مقامات آمریکایی از تهدیدات معترضان مسلح، طی روزهای گذشته، صدها تن از نیروهای گارد ملی آمریکا برای محافظت از ساختمان کنگره در «واشنگتن دی سی» در خیابان‌های پایتخت ایالات متحده گشت‌زنی کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما