plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۳۷۷۶

پوتین قانون مصنویت قضایی مادام العمر خود را امضا کرد

با این قانون، هر رئیس جمهوری در روسیه تا پایان عمر مصونیت دارد
رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضاء کرد که براساس آن همه روسای جمهور پیشین و خودش پس از ترک کرملین، به صورت مادام العمر مصونیت قضایی خواهند داشت.
پوتین قانون مصنویت قضایی مادام العمر خود را امضا کرد
به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه ۲۲ دسامبر (۲ دی) قانونی را امضاء کرد که براساس آن روسای جمهور پیشین این کشور به صورت مادام العمر مصونیت قضایی خواهند داشت.

در متن این قانون آمده است که روسای جمهوری پیشین روسیه را نمی توان تحت پیگرد کیفری و اداری قرار داد. این مصونیت قضایی محدود به اقداماتی که روسای جمهور پیشین در دوره حضورشان در کرملین انجام داده اند نخواهد شد و مادام العمر می باشد.

بنا به این قانون، پلیس روسیه امکان بازداشت روسای جمهوری پیشین، بازجویی از آنها یا تفتیش منزلشان را نخواهد داشت.

مصونیت قضایی روسای جمهوری پیشین روسیه پیش از این تنها شامل اقداماتی می شد که آنها در طول دوره زمامداری خود انجام داده اند.

قانون جدید بخشی از متمم های جدید قانون اساسی روسیه است که رای دهندگان در جریان همه پرسی تابستان امسال با آن موافقت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان این همه پرسی امکان حضور در قدرت تا سال ۲۰۳۶ میلادی را به دست آورد.

در قانون جدید پیش بینی شده است که روسای جمهوری سابق را تنها به جرم «خیانت ملی» یا دیگر جرائم سنگین و پس از موافقت دیوان عالی و دادگاه قانون اساسی و همچنین رای دو سوم اعضای هر دو مجلس روسیه می توان تحت پیگرد قرار داد.

بنا به قانون جدید روسای جمهوری روسیه پس از پایان دوره زمامداری شان به عضویت شورای فدرال (مجلس اعلا) در خواهند آمد تا مصنویتی دوگانه داشته باشند. اعضای شورای فدرال روسیه از مصونیت قضایی برخوردار هستند.

تغییر قانون مصونیت روسای جمهوری پیشین روسیه ماه گذشته شایعاتی را مبنی بر احتمال کناره گیری ولادیمیر پوتین از قدرت پدید آورد. کرملین این شایعات را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما