plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
کد مطلب : ۱۰۶۹۴

نخست وزیر عراق در پی ترور الهاشمی، یک مقام ارشد امنیتی را برکنار کرد

تاکید مقامات و شخصیت های عراق بر ضرورت شناسایی عاملان ترور
الکاظمی در پی ترور هشام الهاشمی تحلیلگر برجسته رسانه و کارشناس امور امنیتی این کشور، یک مسئول بلندپایه امنیتی در بغداد پایتخت عراق را برکنار کرد. ترور این فعال سیاسی و رسانه ای مشهور، بازتاب وسیعی در عراق و منطقه داشته است.
نخست وزیر عراق در پی ترور الهاشمی، یک مقام ارشد امنیتی را برکنار کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت کشور عراق، ساعاتی پس از ترور «هشام الهاشمی» فعال سیاسی برجسته و تحلیلگر مسائل امنیتی عراق اعلام کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، دستور برکناری فرمانده لشکر یکم پلیس فدرال بغداد را صادر کرد.

عملیات ترور هشام الهاشمی کارشناس رسانه ای برجسته مسائل امنیتی عراق، در منطقه زیونه در الرصافه بغداد، منطقه تحت کنترل این فرمانده برکنار شده(محمد قاسم) رخ داده است.

رئیس جمهور، نخست وزیر، مقامات، احزاب و شماری از شخصیت های عراق ضمن تسلیت ترور هشام الهاشمی بر ضرورت تحت پیگرد قراردادن عاملان ترور این شخصیت برجسته رسانه ای تاکید کردند.

الهاشمی دوشنبه شب در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه های عراقی باز می گشت، مقابل خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار قرار گرفت و کشته شد. 

وی یکی از تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی و نیز از فعالان سیاسی تظاهرات مبارزه با فساد بود و دیدگاه های او در محافل رسانه ای و سیاسی عراق مورد توجه قرار می گرفت. 

وزارت کشور عراق در بیانیه دیگری از تشکیل کمیته تحقیق برای شناسایی عاملان این ترور کور خبر داد.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : واع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما