plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۹۴۶۶

الکاظمی دستور آزادی همه معترضان بازداشت شده را صادر کرد

نخست‌وزیر عراق دستور آزادی همه معترضان بازداشت شده به استثنای کسانی که دست‌شان به خون ملت آمیخته است، را صادر کرد. وی همچنین دستور بازگشت به کار سرلشکر «عبدالوهاب الساعدی» و برخی از فرماندهانی که در زمان نخست وزیری عادل عبدالمهدی برکنار شده بودند، صادر شد.
الکاظمی دستور آزادی همه معترضان بازداشت شده را صادر کرد
به گزارش ایصال نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق شامگاه روز شنبه دستور داد تا تمامی تظاهرات کنندگانی که در بازداشت به سر می‌برند و جنایتی مرتکب نشده‌اند آزاد شوند.

وی همچنین دستور داد تا «عبدالوهاب الساعدی» که توسط نخست وزیر قبلی برکنار شده بود به سمت ریاست سازمان مبارزه با تروریسم منصوب شود.

الکاظمی بار دیگر تاکید کرد که در راستای برگزاری انخابات شفاف عمل خواهد شد و کمیته‌ای از کارشناسان برای کمک به کمیساریای انتخابات برای تحقق انتخابات پارلمانی عادلانه تشکیل خواهد شد.

الکاظمی در نخستین جلسه هیئت دولت عراق تاکید کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام از اولویت‌های کار دولت اوست.

گفتنی است، خبرگزاری رسمی عراق(واع) گزارش داد که نخست وزیر عراق در پایان جلسه هیئت دولت اعلام کرد؛ دستور تشکیل «کمیته حقیقت یاب» برای رسیدگی شفاف به حوادث مربوط به برخورد قهرآمیز با معترضان عراقی در چند ماه گذشته، صادر شده است و از رسانه ها خواست به اخبار رسمی در این زمینه اعتماد کنند و به شایعات توجه نکنند. 

الکاظمی همچنین دستور داد تا حقوق معوقه بازنشستگان سریعا پرداخت شود.

سرلشکر«جمعه عناد» وزیر دفاع جدید عراق، نیز سرتیپ «یحیی رسول» که قبلا برکنار شده بود را مجددا به سمت فرماندهی رسانه ای وزارت دفاع منصوب کرد. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما