plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۳۳۹۸۶

۱۲ نکته برای اخذ اقامت دائم کانادا

اگر شما هم مایل به اخذ اقامت دائم کانادا هستید، این مقاله برای شماست. در اینجا ۱۲ نکته کاربردی را که توجه به آنها برای مهاجرت از راه‌های مختلف مهم است با هم مرور می‌کنیم. برنامه‌ای که شرایط شرکت در آن را دارید پیدا کنید.
۱۲ نکته برای اخذ اقامت دائم کانادا
کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد. هر کدام از این برنامه‌ها شرایط خاص خود را دارند که لازم است با ارزیابی درست شرایط خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اقدامات بعدی شما را مشخص می‌کند.

*از یک مشاور مهاجرتی حرفه‌ای کمک بگیرید

درست است که امکان طی کردن مسیر مهاجرت به تنهایی وجود دارد؛ اما کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی و مشاورین با تجربه خالی از لطف نیست. روند انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی می‌تواند کمی استرس‌زا باشد. بنابراین مشاورین می‌توانند با پاسخ دادن به سوالات شما و توضیح دادن جزئیات، این روند را ساده‌تر کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، این صفحه را بخوانید: با 6 گام اصلی مهاجرت به کانادا زودتر کانادایی شوید!

*مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید، حتی اگر فعلا لازم نیست آنها را تحویل دهید

جمع‌آوری بعضی مدارک ممکن است چند روز تا چند ماه طول بکشد. بنابراین بهتر است پیش از آنکه زمان بارگذاری یا تحویل آنها فرا برسد، برای گرفتن آنها اقدام کنید. برای مثال: گواهی عدم سوء پیشینه و در صورت نیاز توصیه‌نامه، مدارک ثبت احوال و هرگونه مدرکی که گرفتن آن ممکن است طول بکشد.

*مدارک و اطلاعاتتان را چند بار چک کنید

بعضی از درخواست‌های اخذ اقامت دائم کانادا، به تعویق می‌افتند یا رد می‌شوند. نه به این علت که متقاضی شرایط مورد نیاز را نداشته‌است؛ بلکه به خاطر عدم توجه به دستورالعمل‌ها یا ندادن پاسخ مناسب به بعضی از سوالات. به همین دلیل لازم است، مدارک و اطلاعاتتان را چند بار چک کنید تا این ریسک را از بین ببرید. همچنین برای دادن پاسخ مناسب به سوالات مهم، از افراد مطلع کمک بگیرید.

*طبق چک‌لیست پیش بروید

یک چک‌لیست ثابت از کارهایی که در پروسه مهاجرت به کانادا باید انجام شوند، وجود ندارد؛ بلکه اداره مهاجرت این کشور بنا بر شرایط شما و برنامه مهاجرتی انتخاب شده، یک چک‌لیست اختصاصی از کارهایی که باید انجام دهید به شما ارائه می‌دهد. موارد این چک‌لیست را باید با دقت دنبال کنید.

*هنگام ثبت درخواست خود، دقت کنید

از آنجایی که اداره مهاجرت کانادا به شما یک چک‌لیست اختصاصی ارائه می‌دهد، انتظار می‌رود که تمامی موارد و مدارک ذکر شده را فراهم کنید. اگر برایتان ممکن نیست، اداره مهاجرت کانادا ممکن است از شما در مورد آن توضیح بخواهد. مثلا در قالب نامه توضیحی و در صورت امکان ارائه اسناد پشتیبان.

*حواستان به تاریخ پایان اعتبار مدارکتان باشد

حواستان به تاریخ پایان اعتبار مدارک زیر باشد؛ زیرا در روند درخواست اقامت دائم ممکن است به همه یا بخشی از آنها نیاز داشته‌باشید.

• پاسپورت
• اجازه کار یا تحصیل
• گواهی عدم سوء پیشینه
• مدرک زبان
• دعوت برای ثبت درخواست اقامت
• تست مدیکال

اگر پیگیری همه این موارد برایتان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم از یک پلنر برای برنامه‌ریزی در روند مهاجرت خود استفاده کنید.

*از داشتن فواصل زمانی در سوابق تان پرهیز کنید

ممکن است اداره مهاجرت کانادا از شما سوابق سفرهایتان به این کشور را بخواهد. همچنین سوابق تحصیلی یا کاری‌تان نیز ممکن است خواسته‌شوند. هرگونه فاصله زمانی احتمالا مورد سوال قرار می‌گیرد و اگر نتوانید پاسخ مناسبی ارائه دهید، امکان تاخیر در روند اخذ اقامت دائم شما وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم از فعالیت‌های 10 سال اخیر زندگی خود به ترتیب وقوع، یک لیست درست کنید و مطمئن شوید که در آن هیچ فاصله‌ای وجود ندارد.

توجه داشته باشید که اگر از تاریخ دقیق سفرهایتان مطمئن نیستید، می‌توانید مهرهای پاسپورت خود را چک کنید.

*هرگونه تغییر در شرایط خود را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید

اگر بعد از ثبت درخواست اقامت دائم خود ازدواج کرده‌اید یا بچه‌دار شده‌اید و می‌خواهید آنها را به عنوان همراه به کانادا ببرید، باید پروسه لازم را از طریق اداره مهاجرت کانادا طی کنید.

همچنین اگر مقطع تحصیلی بالاتری را به پایان رسانده‌اید، آدرستان را عوض کرده‌اید یا در این مدت از همسرتان جدا شده‌اید، همه اینها را باید به اطلاع اداره مهاجرت برسانید. برای این مورد می‌توانید فرم آنلاین اداره مهاجرت کانادا را پر کنید.



*همیشه صادق باشید

اگر حتی در یک مورد کوچک صداقت را رعایت نکنید، در روند اخذ اقامت دائم «سوء تعبیر» نامیده می‌شود و ممکن است عواقب کیفری جدی در پیش داشته‌باشد.

بنابراین، حتی اگر بلافاصله گیر نیفتید، احتمال دارد شانس خود را برای اخذ اقامت دائم از دست بدهید.

برای مثال متقاضیان اکسپرس انتری که در ارائه اطلاعات آنها سوء تعبیر یافت شده‌است، 5 سال از ورود به استخر اکسپرس انتری یا حتی ورود به کشور کانادا منع می‌شوند.

از آنجایی که این مجازات ممکن است برای هر متقاضی اقامت دائم در نظر گرفته‌شود، از ابتدا اطلاعات دقیق و صحیح را ارائه دهید.

علاوه بر این اگر بعد از اخذ اقامت دائم این کشور متوجه سوء تعبیر در اطلاعات شما بشوند، دولت می‌تواند اقامت دائم شما را لغو کند.

*کپی مدارکتان را نزد خود نگه دارید

بهتر است تمامی مدارک و فرم‌هایی که در پروسه اخذ اقامت خود ارائه می‌کنید را کپی بگیرید، اسکن کنید یا از آنها اسکرین شات بگیرید. ممکن است بعدا لازم باشد به این مدارک مراجعه کنید. بنابراین، کپی‌ها را در یک جای امن نگهداری کنید.

با افرادی که شرایط مشابه با شما دارند، صحبت کنید.

شما اولین نفری نیستید که قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارید و آخرین نفر هم نخواهید بود. در حال حاضر هزاران نفر در موقعیت مشابه با شما قرار دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با دیگر متقاضیان تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارید یا برای گرفتن پاسخ سوالات خود با آنها ارتباط برقرار کنید.

همچنین می‌توانید از طریق موسسه‌های مهاجرتی، با این افراد آشنا شوید و از مشاورین با تجربه کمک بگیرید.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما