plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۳۹۸۱

شرایط بحرانی امکان فرزندآوری را از مردم سلب می کند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شرایط کشور در سه بخش فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی بقدری بحرانی است که عوامل تخریبگر در بخش جمعیت همچون سیلی بنیان‌کن تمام برنامه‌ها، قوانین و مقررات مربوط به جوانی جمعیت را نابود می‌کنند.
شرایط بحرانی امکان فرزندآوری را از مردم سلب می کند
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: اینکه آمارها بعد از گذشت زمان قابل توجهی از اجرای قانون جوانی جمعیت و اِعمال مشوق‌ها و انجام تبلیغات گسترده‌ برای تشویق مردم به فرزندآوری و ترغیب جوانان به ازدواج، هنوز موفقیت قابل ملاحظه‌ای را نشان نمی‌دهند به این دلیل است که زیرساخت قابل قبولی برای حل این مشکل در کشور وجود ندارد.

فرهنگ، اقتصاد و اعتقاد، پایه‌های اصلی ترغیب جوانان به ازدواج و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری هستند که اگر وجود داشته باشند، اصولاً نیازی نیست کسی به تبلیغ برای لازم نشان دادن فرزندآوری متوسل شود.

در دهه هفتاد تمام امکانات به خواست و ارائه مسئولین نظام برای دور ساختن مردم از فرهنگ فرزندآوری بکار گرفته شد، در دو دهه اخیر اوضاع اقتصادی کشور به سوی بحرانی شدن سوق داده شد و بی‌توجهی به نیازهای روحی و دور ساختن مردم از آزادی‌های مشروع در سال‌های اخیر، متأسفانه این پایه‌های اصلی، که می‌توانند زمینه‌ساز رشد جمعیت باشند، را سُست کردند.

وقتی فرهنگ فرزندآوری به فرهنگ کاذب «فرزند کمتر – زندگی بهتر» تبدیل شود، بحران اقتصادی هم امکان فرزندآوری را از مردم سلب کند و اعتقاد مردم به حفاظت از نسل آینده نیز متزلزل شود، نتیجه طبیعی این خواهد بود که کسی به قانون جوانی جمعیت اهمیت نمی‌دهد و مشوق‌ها هم کارائی لازم را نخواهند داشت. بدین‌ ترتیب راه درست اینست که در سیاست‌های کلان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تجدید نظر شود تا مشکل جمعیت به صورت ریشه‌ای حل گردد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما