plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۳۲۵۲۱
همزمان با کاهش قیمت انواع ارز، سکه و طلا

سیگنال کاهش قیمت ها در بازارهای غیر مولد مخابره شد

افزایش ریسک نقدشوندگی در بازارهای غیر مولد
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۷۰ هزار تومان کاهش داشت. نرخ دلار و یورو نیز در بازار مبادله ارزی و بازار آزاد نیز روند کاهشی ثبت کرد. بازار سهام ایران نیز، قرمز پوش شد. با اُفت قیمت ها در بازار خودرو و مسکن، اکنون می توان گفت که سیگنال ریزش قیمت ها در بازارهای غیر مولد مخابره شده است.
سیگنال کاهش قیمت ها در بازارهای غیر مولد مخابره شد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران  امروز (یکشنبه، ۷ خردادماه ۱۴۰۲) در بازار تهران،۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله شد.

*جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۷۴۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

نیم‌سکه نیز امروز در بازار تهران با کاهش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌ سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

علاوه بر این، در بازار طلای تهران نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان اعلام شد.

بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی به یک‌هزار و ۹۴۷ دلار رسید.


* نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله و بازار غیررسمی کاهشی شد 

از سوی دیگر نیز، قیمت هر دلار آمریکا امروز (یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۴۹۹ تومان و نرخ حواله دلار نیز با نرخ ۳۸ هزار و ۶۳۶ تومان معامله شد.

بر پایه داد و ستد بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (۷ خردادماه ۱۴۰۲) به ۴۲ هزار و ۴۹۹ تومان و قیمت حواله دلار به ۳۸ هزار و ۶۳۶ تومان رسید.

همچنین بهای هر اسکناس یورو ۴۵ هزار و ۶۰۱ تومان و بهای حواله یورو ۴۱ هزار و ۴۵۶ تومان، هر اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۵۷۲ تومان و هر حواله درهم ۱۰ هزار و ۵۲۰ تومان کشف شد.

این در حالی ست که قیمت ارزهای خارجی در بازار غیررسمی نیز امروز روند کاهشی داشته است و این روند هم اکنون نیز ادامه دارد. 

*تورم مسکن کاهشی شد

انتشار جدیدترین آمار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور نیز گویای آن است که در اردیبهشت امسال نرخ تورم ماهیانه مسکن  به ۱.۸ درصد رسیده است. این رقم در ماه گذشته ۱.۹ درصد بود که آمار از کاهش ۰.۱ درصدی رشد قیمت مسکن حکایت دارد.

در خصوص اجاره بها نیز تورم ماهیانه، نقطه به نقطه و سالیانه به ترتیب افزایش ۱.۷، ۳۸.۳ و ۳۴.۵ درصد را نشان می‌دهد.

مقایسه نرخ تورم مسکن نیز نسبت به ماه‌های پیشین از کاهش روند افزایش قیمت‌ها حکایت دارد. به طور مثال بهمن ۱۴۰۱ تورم ماهیانه، نقطه به نقطه و سالیانه مسکن به ترتیب ۲.۸، ۴۱.۷ و ۳۴.۸ درصد بود. این اعداد در اردیبهشت امسال به ترتیب ۱.۸، ۳۸.۵ و ۳۴.۶ درصد شده است.

*افزایش ریسک نقدشوندگی در بازارهای غیر مولد

همزمان با این کاهش قیمت ها و در حالی که پیش بینی ها حکایت از رکود بزرگ جهانی قریب الوقوع دارد، ریسک نقدشوندگی در بازارهای غیر مولد ایران شامل بازارهای طلا، ارز، ملک، سهام و خودرو نیز افزایش یافته است و صف فروش دارایی های غیر مولد، در حال سنگین شدن است. 

در مجموع؛ سرویس اقتصادی ایصال نیوز معتقد است که سیگنال کاهش قیمت ها در بازارهای غیر مولد مخابره شده است و بهتر است فعالان اقتصادی، سرمایه گذاری در فعالیت های تولیدپایه و خدمات‌پایه را در دستور کار خود قرار داده و از ورود در بازارهای غیر مولد به دلیل وقوع رکود قریب الوقوع جهانی و افزایش ریسک نقدشوندگی در این بازارها، خودداری کنند. 

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما