plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۱۴۹۴

تایید اصلاحات قانون بازنشستگی فرانسه خشم معترضان را شعله ور ساخت

معترضان فرانسوی پس از تایید اصلاحات قانون بازنشستگی در شورای قانون اساسی این کشور بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و پلیس با آنها درگیر شد. اتحادیه‌های کارگری فرانسه از معترضان خواستند تا روز اول می (۱۱ اردیبهشت) که روز جهانی کارگر است، برای اعتراض طوفانی به خیابان‌ها بیایند.
تایید اصلاحات قانون بازنشستگی فرانسه خشم معترضان را شعله ور ساخت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهرهای پاریس، مارسی و تولوز روز جمعه بار دیگر شاهد اعتراضات خیابانی بود و در شهر نانت در غرب فرانسه درگیری‌هایی میان معترضان پلیس رخ داد. پلیس برای متفرق کردن معترضان و جلوگیری از حرکت آنان بسوی شورای شهر از خودروهای آبپاش استفاده کرد.

به گزارش رویترز، پلیس در شهر لیون نیز از گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرد.

خبرگزاری تاس روسیه هم گزارش داد که معترضان شهر پاریس سطل‌های زباله و دوچرخه‌ها را آتش زدند و پلیس برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

گزارش‌ها حاکی است که هزاران معترض مقابل شورای شهر پاریس و جمع شده و با «هو» کشیدن از تصمیم شورای قانون اساسی فرانسه انتقاد کردند. معترضان در شهرهای دیژون، استراسبورگ و مارسی نیز به خیابان‌ها آمده و به تصمیم شورای قانون اساسی اعتراض کردند.

در همین حال، اتحادیه‌های کارگری از معترضان خواستند تا روز اول می (۱۱ اردیبهشت) که روز جهانی کارگر است، به خیابان‌ها آمده و علیه اصلاحات قانون بازنشستگی اعتراض کنند.

اتحادیه ها کارگری همچنین از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درخواست کردند تا اصلاحات قانون بازنشستگی را امضا نکند.

شورای قانون اساسی فرانسه روز جمعه عناصر کلیدی اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی مکرون را تایید و بخش‌هایی از این اصلاحات پیشنهادی را رد کرد.

شورای قانون اساسی فرانسه با شش بند این اصلاحات که از نظر آن ضروری تلقی نمی‌شد، مخالفت کرد و درخواست مخالفان برای برای برگزاری همه‌پرسی در مورد قانون بازنشستگی جایگزین که سن بازنشستگی را ۶۲ سال تعیین می‌کند، رد کرد.

طبق اصلاحات قانون بازنشستگی فرانسه سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما