plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۱۴۶۷

تظاهرات شبانه مردم فرانسه در حمایت از طرح رأی عدم اعتماد به دولت مکرون

مردم پاریس شامگاه پنجشنبه در حمایت از طرح رأی عدم اعتماد علیه دولت امانوئل مکرون در پارلمان فرانسه، و نیز اعتراض به طرح افزایش سن بازنشستگی در فرانسه، با برپایی آتشی عظیم در میدان کنکورد در پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برپا کردند.
تظاهرات شبانه مردم فرانسه در حمایت از طرح رأی عدم اعتماد به دولت مکرون
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از ان بی سی، تظاهرات مردم پاریس که از ساعات پایانی پنجشنبه‌ شب در سراسر پاریس علیه مکرون آغاز شده، و تا بامداد جمعه ادامه داشت.

ساعاتی پس از طرح رای عدم اعتماد در پارلمان فرانسه علیه دولت مکرون، معترضان در میدان کنکورد پاریس با برپایی آتشی عظیم، در اعتراض به دولت مکرون و حمایت از طرح رأی اعتماد به دولت وی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، پیشتر و در طول روز پنجشنبه و پس از آنکه مکرون و نخست‌وزیرش لایحه اصلاحات بازنشستگی را بدون رأی‌گیری از طریق پارلمان فرانسه اجباری کردند، واکنش مردم به این اقدام دولت سریع بود. آنها پس از تشکیل یک اجتماع بزرگ اعتراضی در میدان کنکورد پاریس، با پلیس فرانسه که قصد متفرق کردن آنها را داشت، درگیر شدند.

این لایحه سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد و استدلال می‌کند که برای جلوگیری از بی پولی سیستم بازنشستگی، اجرایی شدن آن ضروری است. اما مردمی که تنها راه‌حل‌شان تجمع و اعتراضات خیابانی و پیوستن به اعتصابات است، در هفته‌های اخیر هشت اعتصاب سراسری در فرانسه برپا کردند که همه چیز از توزیع بنزین و حمل و نقل گرفته تا جمع‌آوری زباله را مختل کرده است.

در سراسر شهر به هر کجا که نگاه کنید، عواقب اعتصابات آشکار است و مردم هر شب برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند چرا که این مبارزه آنها برای دموکراسی است.

اما دیشب مکرون از سوی معترضان با واکنشی مواجه شد که می‌تواند دولت وی را سرنگون کند. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما