plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۳۰۷۴۵

تاکید اتحادیه‌های کارگری فرانسه بر ادامه اعتراض و مبارزه علیه اصلاح قانون بازنشستگی

اتحادیه‌های کارگری فرانسه بعد از دست کم هفت روز متوالی اعتصاب و اعتراض به طرح اصلاحات بازنشستگی جنجالی دولت امانوئل ماکرون وعده داده‌اند که به مبارزه خود با این طرح ادامه خواهند داد.
تاکید اتحادیه‌های کارگری فرانسه بر ادامه اعتراض و مبارزه علیه اصلاح قانون بازنشستگی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بر اساس اعلام رهبر یکی از اتحادیه‌های کارگری اصلی فرانسه، این اتحادیه ‌ها با وجود برپایی یک هفته اعتراض و اعتصاب علیه لایحه اصلاحات بازنشستگی جنجالی دولت پاریس قصد دارند در پی تصویب این لایحه در مجلس سنای پارلمان به اعتراضات خود ادامه دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «لوران برژه»، دبیر کل اتحادیه کارگری «سی.اف.دی.تی»، بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه امروز یکشنبه به دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه نسبت به تحمیل این لایحه بدون اخذ رای قانونگذاران مجلس دیگر پارلمان فرانسه یعنی «مجلس ملی» با استفاده از فرآیندی برگرفته شده از بند 49:3 قانون اساسی این کشور هشدار داد.

لوران برژه به شبکه تلویزیونی «بی.اف.ام تی وی» فرانسه گفت:‌ «با توجه به بسیج شدن مردم و این سطح مخالفت‌ها با این طرح شما نمی‌توانید با استفاده از فرآیند 49:3 به یک نقیصه دموکراتیک متوسل شوید.»

این مقام اتحادیه کارگری فرانسه در ادامه بیان داشت: «از نظر من استفاده از فرآیند 49:3 بسیار خطرناک خواهد بود چون ریسک ایجاد سطح بالایی از انزجار را دارد.»

در پی تصویب این اصلاحات بازنشستگی که جنجالی‌ترین قسمتش مربوط به دو سال بالا بردن سن بازنشستگی در فرانسه و رساندنش به 64 سال است، در مرحله بعد احتمالا روز چهارشنبه این هفته این طرح توسط کمیته‌ مشترک قانونگذاران هر دو مجلس پارلمان فرانسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اتحادیه‌های فرانسه برای برگزاری هشتمین دور تظاهرات سراسری در همان روز با هدف حفظ فشارها بر دولت و پارلمان به منظور لغو این طرح فراخوان داده‌اند. چنانچه این کمیته نیز با این لایحه موافقت کند.

به احتمال زیاد روز پنجشنبه این هفته رای‌گیری نهایی پارلمان فرانسه برای تصویب کلیت اصلاحات برگزار خواهد شد. حزب ماکرون در مجلس ملی فرانسه اکثریت قاطع کرسی‌ها را در اختیار نداشته و سرنوشت تصویب این لایحه جنجالی در این مجلس نامشخص است.

حزب ماکرون با هدف به تصویب رساندن این اصلاحات به جلب حمایت حزب محافظه کار «جمهوریخواهان» فرانسه در مجلس ملی نیاز دارد. اما برخی از نمایندگان این حزب گفته‌اند قصد دادن رای مثبت به لایحه را ندارند و حتی شکاف هایی بر سر حمایت از آن در بین هم‌حزبی‌های خود ماکرون به وجود آمده و در این راستا «باربارا پومپیلی»، وزیر محیط زیست دولت ماکرون با آن مخالفت کرده است.

به نوشته رویترز، «الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه مکررا گفته خواستار اجتناب از به کارگیری فرآیند 49:3 برای با زور تصویب کردن این اصلاحات است اما او ممکن است در صورت کسب نکردن آرای کافی، گزینه دیگری به جز به جریان انداختن این بند نداشته باشد.

مجلس سنا در فرانسه اواخر روز شنبه به وقت محلی در حالی که معترضان در سراسر این کشور برای اعتراض به این اقدام دولت ماکرون به خیابان‌ها آمده بودند، به این لایحه رأی مثبت داد. نمایندگان سنا با ۱۹۵ رأی موافق در مقابل ۱۱۲ رأی مخالف اصلاحات بازنشستگی دولت ماکرون را به تصویب درآوردند.

ایده افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال و افزایش تعداد سال‌های لازم برای دریافت حقوق بازنشستگی کامل به ۴۳ سال در بین راست‌افراطی‌های فرانسه بسیار منفور است.

«مارین لوپن» رهبر بزرگ‌ترین گروه اپوزیسیون فرانسه روز جمعه هفته گذشته هنگامی که حزب حاکم فرانسه برای تصویب این طرح جنجالی در سنا وارد عمل شد، در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: «وحشیانه حکومت می‌کنید تا اصلاحاتی را تحمیل کنید که فرانسوی‌ها آن را نمی‌خواهند: این تنها هدف آن‌ها است.»/العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما