plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۰۳۰۵

از مُجادله بر سر نام‌آوری خبرنگاران تا اختصاص بلوک مرگ برای آنها

نام‌آور بودن خبرنگاران، زمانی مورد بحث سه ارگان شهرداری، خانه مطبوعات و اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان قرار گرفت که اختصاص بلوکی از قطعه "نام‌آوران" آرامستان "باغ رضوان" این شهر برای دفن پیکر خبرنگاران مُتوفا، به مطالبه جدی اصحاب رسانه این دیار مُبدل شده است.
از مُجادله بر سر نام‌آوری خبرنگاران تا اختصاص بلوک مرگ برای آنها
به گفته مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان، هشت سال پیش، نخستین درخواست برای خاکسپاری خبرنگاران مُتوفا در قطعه "نام‌آوران" باغ رضوان اصفهان به شهرداری ارسال شد اما پس از اینکه اخیراً در مدت ۱۰ روز، سه نفر از خبرنگاران این دیار بدلایل مختلف به لقاء‌الله پیوستند، این درخواست دوباره در سطح افواه اهالی رسانه‌ای این دیار بالا گرفت که برحسب قرائن موجود به نظر می‌رسد عامل این تاخیر مزید، نیافتن پاسخ برای این سووال ابتدایی بوده است که آیا خبرنگاران "نام‌آور" هم محسوب می‌شوند یا خیر؟

اگرچه به تاکید مدیرکل ارشاد اسلامی استان، خبرنگار نام‌آور است و شکی در آن نیست، اما از دید شهردار اصفهان، خبرنگار نام‌آور است بشرط ها و شروط ها.

شهردار اصفهان با این استدلال که اگر تمام خبرنگاران را نام‌آور بدانیم صدای اصناف دیگر هم بلند می‌شود، گفت: پزشک، مهندس یا هر قشر جامعه را نمی‌توان نام‌آور تلقی کرد، زیرا اگر چنین باشد باید بیش از یک قطعه از آرامستان"باغ رضوان" را به نام‌آوران اختصاص داد، پس تمام خبرنگاران را نیز نمی‌توان نام‌آور نامید.

علی قاسم‌زاده افزود: نام‌آور به کسی اطلاق می‌شود که یک کار تحقیقی انجام داده یا رُتبه علمی بالاتری نسبت به همترازان خود کسب یا کتاب و مقاله علمی تالیف کرده و نسبت به هم صنفی‌های خود از درجه علمی شاخصی برخوردار باشد.

شهردار اصفهان در باره بروکراسی اداری نامه‌نگاری‌ها برای تدفین افراد خاص تحت عنوان نام‌آور اظهار داشت: در صورتی که نام‌آور بودن فرد از سوی صنف مربوطه تایید شود، براحتی مجوز دفن فرد مُتوفا در قطعه نام‌آوران آرامستان صادر می‌شود که البته بعضاً شاهد تاخیر در اعطای مجوز از سوی صنف مربوطه هستیم.

این گفته‌ها در حالیست که گویا خاکسپاری در قطعه نام‌آوران آرامستان اصفهان، مشکل خاص این صنف نیست و هنوز آیین‌نامه محکمی برای نام‌آور بودن افراد در هر صنف تدوین نشده است.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان در باره اینکه سال‌ها پیش در روز خبرنگار خبر اختصاص بلوکی از قطعه نام‌آوران باغ رضوان برای خبرنگاران مطرح شد که هنوز به سرانجام نرسیده است، گفت: هشت سال پیش در قالب درخواست کتبی خواستار خاکسپاری خبرنگاران متوفا در قطعه نام‌آوران یا تخصیص بلوکی ویژه خبرنگاران در باغ رضوان شدیم که شهرداری در آن زمان مخالفتی با این تقاضا نکرد اما با امروز و فردا کردن موضوع، به نوعی دادخواست ما را به حاشیه بُرد.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما