plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۱۶۹۱

آخرین فرصت برای نجات «برجام به کما رفته» شاید پایان این هفته!

احمد امینی
​​​​​​​تاریخ شهادت خواهد داد که ملت و دولت ایران سنگین ترین تاوان بد عهدی و تعلل و مماشات 5+1 را تحمل نمود تا ثابت کند که ایران و ایرانی پیمان شکن نیست.
آخرین فرصت برای نجات «برجام به کما رفته» شاید پایان این هفته!
سرانجام پس از یک سال، «برجام» با خیره سری آمریکا و تعلل اروپا و البته مماشات روسیه و چین به کما رفت و با اقدام جدید آمریکا که بامداد شنبه اعلام شد، جای هیچ شک و شبهه ای نماند که مماشات و تعلل دیگر اعضای برجام فقط در جهت وقت کشی برای تکمیل پازل شکست برجام با کمترین هزینه است و نه چیز دیگر.
هرچه خوش بینی و و مصلحت اندیشی که ایران طی این یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام  تاکنون انجام داد، حاصلی نداشت جز اینکه در مقابل آن، سایر اعضاء برجام، با فرصت سوزی و زمینه سازی همراه با فریب به‌گونه ای عمل کردند که آرام آرام ایران را به گوشه رینگ ببرند.
چهارشنبه 18 اردیبهشت در آستانه سالگرد اعلام خروج امریکا از برجام، آخرین فرصت برای سایر اعضاء برجام است که شاید «برجام در کما رفته» را از مرگ قطعی نجات دهند و البته ایران را هیچ بارقه امیدی بر این عملیات شوک نجات نیست!
تاریخ شهادت خواهد داد که ملت و دولت ایران سنگین ترین تاوان بد عهدی و تعلل و مماشات 5+1 را تحمل نمود تا ثابت کند که ایران و ایرانی پیمان شکن نیست.
برجام  در حال احتضار دیگر برای ایران به کما رفته و خوشبین ترین افراد نیز امیدی به صداقت عملی 5+1 ندارند، زیرا فرصت سوزی آنان برای ایران دستاوردی جز افزایش تحریم ها و تشدید حصار اقتصادی و جنگ روانی، در پی نداشته است.
دیگر نه آمریکای ترامپ چیزی برای پنهان کردن دارد و نه دیگر اعضای علیل برجام هنری و معجزه ای در آستین دارند که برای شکستن طلسم بدعهدی های برجامی بخواهند استفاده کنند.
روزهای پایانی برجام را در حالی سپری می کنیم که ایران را به این نتیجه رساندند که کم کم باید آگهی فوت برجام آماده شود.
اعضای برجام هم بدانند، آنکه باد کاشته است ناچار طوفان درو خواهد کرد و مسئولیت ناکامی فرجام برجام  مستقیما بر عهده آنان است .
این آخرین بارقه امید برای نجات برجام به کما رفته هم به سرعت در حال سپری شدن است و آخر الدواءٍ الکیّ.      
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما