plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۹۱۵۳

تکرار ادعا‌های بی‌پایه آمریکا درباره تخطی ایران از برجام

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد ایران با نقض‌ تعهدات هسته‌ای خود بازگشت به برجام را دشوارتر می‌کند.
تکرار ادعا‌های بی‌پایه آمریکا درباره تخطی ایران از برجام
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با سایت خبری «واشینگتن فری بیکن» مدعی شد گام‌هایی که ایران در نقض تعهدات هسته‌ای خود بر می‌دارد، از جمله جلوگیری از دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به برخی تاسیسات اتمی، بازگشت دولت جو بایدن را به توافق هسته‌ای موسوم به برجام دشوارتر می‌کند.

این سخنگو که از وی نام برده نشده است در ادامه می‌گوید: ما همچنان از ایران می‌خواهیم که فورا به آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی لازم (به تاسیسات هسته‌ای) را بدهد.

ایالات متحده به صراحت اعلام کرده است که آماده‌ایم تا به سرعت در مورد بازگشت متقابل کامل به برجام به توافق برسیم و آن را اجرا کنیم.

این در حالی است که مقامات ایرانی طی هفته‌های اخیر درخصوص مذاکرات هسته‌ای با ده‌ها مقام خارجی ملاقات کرده اند.

گفتنی است؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چند روز قبل و در سفر به مسکو  با اشاره به دیدار و مشورت خود با وزیر خارجه روسیه گفت: «درباره بازگشت به مذاکرات وین با آقای لاوروف مشورت کردیم. ما بعد از جمع‌بندی‌ها به زودی به گفتگوهای وین باز می‌گردیم. البته اینجا مایلم با صدای بلند به طرف مقابل بگویم که در فرصتی که ما در حال جمع بندی هستیم، آنها هم حتما تصمیمات جدیدی بگیرند و اراده و نیت واقعی خود را برای رسیدن این مذاکرات به نتیجه نشان دهند.»

انتهای پیام/* 
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما