plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۷۷۸
استاندار البرز تأکید کرد؛

سدهای البرز گنجایش سیلاب های احتمالی را دارند/البرز در شرایط اضطرار نیست

مردم به هشدارها و اخطارها توجه کنند/مدیران استان شبانه روزی پای کار هستند
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: شایعاتی در خصوص سدهای استان مطرح بود که باید به مردم اعلام کنیم با تدابیری که از قبل اندیشیده شده این شایعات بی اساس است و سدهای طالقان و امیرکبیر در استان گنجایش سیلاب های احتمالی را دارند.
سدهای البرز گنجایش سیلاب های احتمالی را دارند/البرز در شرایط اضطرار نیست
به گزارش ایصال نیوز، شهبازی ظهر سه شنبه در گفتگوی زنده با واحد مرکزی خبر (شبکه خبر) در محل سد امیرکبیر ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه سیل در شیراز و ابراز همدردی با مردم سیل زده نقاط مختلف کشور، افزود: مردم نوع دوست و مسئولان البرز در کنار حادثه دیدگان قرار دارند و آمادگی تهیه و ارسال نیروی انسانی و مایحتاج عمومی به مناطق سیل زده کشور هستند.
وی ادامه داد: به محض وصول دستور رییس جمهور محترم، استان البرز نیز به ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها را تشکیل داده است.
شهبازی گفت: تمامی مسئولان البرز در بخش های مختلف خدماتی و امدادرسان به حالت آماده باش کامل در محل کار و پایگاه های خود هستند.
وی با اشاره به اینکه در البرز اقدامات پیشگیرانه خوبی برای مقابله با بحران های طبیعی احتمالی صورت گرفته، افزود: بر اساس سیاست گذاری صحیح، از ابتدای اسفند ماه ۹۷ با رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب سد امیرکبیر، ۵۰ درصد ظرفیت سد برای سیلاب های احتمالی آماده است.
استاندار البرز اضافه کرد: اکنون ۹۰ میلیون متر مکعب سیلاب های احتمالی در پشت سد می تواند جای بگیرد و در حال حاضر طبق سیاست های پیشگیرانه ورودی آب به مخرن سد کرج ۱۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی حدود ۳۲ متر مکعب بر ثانیه است. 
وی گفت: شب گذشته نیز معاون اول محترم رییس جمهوری طی تماسی با بنده توصیه های لازم را در خصوص اقدامات پیشگیرانه داشتند و به دنبال این امر بازدیدی از پایگاه های نوروزی امدادی و خدماتی و همچنین محل اسکان مسافران برای اطمینان از شرایط و تدابیر لازم صورت گرفت.
 شهبازی با بیان اینکه راه های البرز پرترددترین مسیرهای کشور در سال ۹۸ اعلام شده اند، افزود: با توجه به این امر تمامی مدیران و مسئولان حوزه های مختلف خدماتی، امدادی، پیشگیری و ستادهای بحران استان و شهرستان ها پای کار هستند.
وی عنوان کرد: اکنون با هماهنگی راهداری کشور و دستگاه های مربوطه بمنظور حفظ سلامتی و امنیت مردم، محدودیت ترافیکی در محور کرج-چالوس اعمال شده و جاده تا اطلاع ثانوی به دلیل خطر ریزش کوه مسدود است.
استاندار البرز گفت: با توجه به شرایط موجود و آماده باش استان، وزیر محترم کشور نیز مکاتبه ای داشته و توصیه های لازم را ابلاغ کرده اند که بر این اساس مراکز و پایگاه های هلال احمر استان آماده دریافت کمک های مردمی می باشند.
وی با تاکید بر اینکه البرز در شرایط اضطرار نیست، افزود: محوله هایی از البرز به استان های سیل زده ارسال شده و اکنون نیز آمادگی لازم را برای ارسال محموله های بعدی با هماهنگی مدیران مربوطه هستیم.
 شهبازی خاطرنشان کرد: شایعاتی در خصوص سدهای استان مطرح بود که باید به مردم اعلام کنیم با تدابیری که از قبل اندیشیده شده این شایعات بی اساس است و سدهای طالقان و امیرکبیر در استان گنجایش سیلاب های احتمالی را دارند.
وی گفت: از مسافران و گردشگران انتظار می رود که اخطارها و هشدارها را جدی بگیرند و با رعایت نکات ایمنی از اسکان در حریم و بستر رودخانه ها و ترددهای غیر ضرور خودداری کنند.
استاندار البرز افزود: مدیران استان شبانه روز پای کار هستند و ستاد های بحران ها تشکیل شده همچنین ستاد سیل استان نیز اکنون در محل استانداری البرز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از صدا و سیما و سایر رسانه ها نیز برای اطلاع رسانی دقیق و همراهی مسئولان در این شرایط قدردانی می کنیم.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما