plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
کد مطلب : ۷۵۲۷

درگیری های نجف اشرف میان معترضان و نیروهای مقتدی صدر

کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان
منابع بیمارستانی نجف اشرف اعلام کردند در درگیری‌های چهارشنبه شب در «میدان صدرین» نجف، دستکم 8 نفر کشته و 100 نفر زخمی شده‌اند.
درگیری های نجف اشرف میان معترضان و نیروهای مقتدی صدر
به گزارش ایصال نیوز، در پی تصرف محل تجمع معترضان عراقی در نجف در میدان الصدرین و تیراندازی های مشکوک، درگیری های شدیدی بین معترضان و نیروهای وابسته به مقتدی صدر رخ داد.

به گزارش اسکای نیوز، منابع پزشکی نجف اعلام کردند که در درگیری‌های امروز چهارشنبه بین معترضان کلاه قرمز و کلاه آبی در شهر نجف، هشت نفر کشته و حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

این درگیری‌ها بیشتر در میدان «صدرین» در مرکز شهر نجف روی داده است و دو طرف با چوب و چماق و میله‌های آهنی به زد و خورد با هم پرداختند. در این درگیری ها صدای تیراندازی و شلیک گلوله نیز بارها بگوش رسید.

کلاه آبی‌های طرفدار صدر به دنبال فراخوان شنبه گذشته مقتدا صدر برای حمایت از اعتراض‌های مسالمت آمیز و همکاری با ماموران امنیتی وارد میدان‌های اعتراضی در شهرهای مختلف شدند، اما با واکنش معترضان دیگر مواجه شدند که در نجف منجر به درگیری خونین و تیراندازی شد.

برخی از معترضان در بغداد و دیگر شهرهای جنوب و مرکز عراق همچنان به انتصاب محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق و موضع گیری مقتدی صدر در این زمینه اعتراض دارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما