plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۶۳۹۶
محققان سازمان ملل اعلام کردند

ادعاها درباره حمله ایران به «آرامکو» مورد تأیید نیست

تحقیقات سازمان ملل ادامه دارد
محققان سازمان ملل می‌گویند نمی‌توانند ادعاهای واشنگتن و ریاض را مبنی بر اینکه ایران عامل حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی بوده تأیید کنند.
ادعاها درباره حمله ایران به «آرامکو» مورد تأیید نیست
به گزارش ایصال نیوز، محققان سازمان ملل متحد که برای تحقیق درباره حملات پهپادی و موشکی به تأسیسات شرکت نفت «آرامکو» در ماه سپتامبر روانه عربستان سعودی شده‌اند می‌گویند نمی‌توانند هنوز ادعاهای واشنگتن و ریاض مبنی بر اینکه ایران عامل این حملات بوده را تأیید کنند.

طبق گزارش شبکه خبری بلومبرگ، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ۶ ماهه خود خطاب به شورای امنیت که به دست این رسانه رسیده نوشته این سازمان «قادر نیست مستقلاً تأیید کند که موشک‌های کروز و پهپادهای مورد استفاده در آن حملات اصالتاً ایرانی بوده‌اند یا به شکلی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل منتقل شده‌اند».

در این گزارش عنوان شده بازرسان سازمان ملل قادر بوده‌اند لاشه‌های سامانه‌های تسلیحاتی مورد استفاده در چند حمله شامل حمله به یک تأسیسات نفتی در ماه «مه» میلادی، به فرودگاه ابها در تابستان و تأسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر را مورد بررسی قرار دهند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرده این سازمان «هنوز در حال جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات اضافی درباره این موشک‌های کروز و پهپادها است» و در زمان مقتضی یافته‌های بیشتر خود را در این باره گزارش خواهد کرد.

وزیر دفاع عربستان سعودی در ماه سپتامبر مدعی شده بود حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی «بدون شک تحت حمایت ایران انجام شده‌اند.» او مدعی شده بود که ارزیابی بخش‌هایی از پهپادها و موشک‌ها مورد استفاده در این حملات نشان می‌دهد که آنها متعلق به ایران بوده‌اند.

انتهای پیام/*
 
۶
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما