plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۸۲
آشفتگی جهانی پس از حمله به آرامکو

تشدید جنجال امریکا علیه ایران در خصوص حملات به آرامکو عربستان

اعزام پمپئو با ماموریت ویژه به عربستان
با افزایش سردرگمی مقامات آمریکایی، جنجال رسانه ای غرب برای ایجاد بحران در منطقه شدت گرفته است. شبکه های آمریکایی از جمله سی بی اس و سی ان ان از ساعاتی قبل با پوشش وسیع خبری به نقل از منابع آمریکایی مدعی شدند که حملات بامداد شنبه گذشته علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان نه از سوی یمن بلکه از جنوب ایران در نزدیکی مرز عراق بوده است
تشدید جنجال امریکا علیه ایران در خصوص حملات به آرامکو عربستان
به گزارش ایصال نیوز، الجزیره اعلام کرد «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا دفاع از منافع خود و هم پیمانانش آماده است. وی گفت آمریکا در حال بررسی و ارزیابی شواهد حملات به پالایشگاه‌های آرامکو عربستان است.
ساعتی قبل پنس معاون ترامپ با اعلام اینکه پس حملات به آرامکو ما آماده اقدام مناسب هستیم گفت که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امشب به وقت عربستان برای هماهنگی چگونگی پاسخ به حملات و انفجارات آرامکو وارد عربستان خواهد شد.

در همین حال شبکه های آمریکایی از جمله وال استریت ژورنال، سی بی اس و سی ان ان از ساعاتی قبل با پوشش وسیع خبری به نقل از منابع آمریکایی مدعی شدند که حملات بامداد شنبه گذشته علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان نه از سوی یمن بلکه از جنوب ایران در نزدیکی مرز عراق و با پهباد و موشک های کروز بوده است.

به ادعای منابع آمریکایی این موشکها پس از شلیک از یک پایگاه در ایران با عبور از آسمان عراق و کویت وارد عربستان شده و تاسیسات نفتی مهم عربستان را هدف قرار داده است. منابع آمریکایی ادعا کرده اند برخی موشک ها نیز در صحرای عربستان فرود آمده است.

به نظر می رسد با افزایش سردرگمی مقامات آمریکایی، جنجال رسانه ای غرب برای ایجاد بحران در منطقه شدت گرفته است.  

گفتنی است اظهارات جنجالی مقامات آمریکایی با پوشش رسانه ای گسترده درحالی صورت می گیرد که ارتش انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که بعنوان حق مشروع دفاع از خود در برابر تجاورات خونین عربستان با 10 فروند پهپاد به تاسیسات آرامکو حمله کرده است و  در صورت ادامه کشتار مردم یمن توسط ائتلاف سعودی، بازهم به مراکز مهم عربستان حمله خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما