plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۷۹۲۲
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران نیازمند بازسازی و بهسازی است

آمار پروانه های ساختمانی صادره به ۲۶ هزار واحد رسید
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران گفت: بیشترین میزان بهسازی و نوسازی این استان به پایتخت بر می گردد در حالی که ۵۵ درصد بافت‌های فرسوده در شهرستانهای استان تهران قرار دارد. صدور پروانه ها در شهر تهران ۲/۸ دهم برابر رشد را نسبت به سنوات گذشته تجربه کرده است و در همین راستا آمار پروانه های صادره به ۲۶ هزار واحد رسیده است. بهسازی و نوسازی در شهر تهران ۹۲درصد آمار را به خود اختصاص داده است.
۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران نیازمند بازسازی و بهسازی است
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، محمد آیینی با اشاره به اهمیت اجرا سازی طرح بازآفرینی شهر در راستای صیانت از جان شهروندان در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله اظهارد اشت: مسئولان در رسیدگی به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده تلاش خود را مضاعف کنند.

وی افزود: تهران از استانهایی است که بالاترین پلاک بناهای ناپایدار را دارد هرچند درصد کمی را نسبت به کشور به خود اختصاص داده اما به لحاظ تعداد بیش از ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران ثبت شده و این بدان معنا است که در صورت بروز بلایای طبیعی چون زلزله جان هموطنان ساکن در این بناها با خطر مواجه می شود.

آیینی خاطرنشان کرد: در شهر تهران به دلیل توجه بیشتر شهرداری و شورای اسلامی شهر و همراهی و همکاری با وزارت راه و شهرسازی اتفاقات خوبی رقم خورده و صدور پروانه ها ۲/۸ دهم برابر رشد را نسبت به سنوات گذشته تجربه کرده است و در همین راستا آمار پروانه های صادره به ۲۶ هزار واحد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: بهسازی و نوسازی در شهر تهران ۹۲درصد آمار را به خود اختصاص داده است این در حالی است که ۵۵ درصد سطح بافت های فرسوده در شهرستان های استان تهران قرار دارد و عملکرد شهرستان ها هشت درصد است که قابل قبول نیست.

این مسئول یادآور شد: البته نبود سند موضوعی است که برای صدور پروانه ها وجود دارد که مسئولان شهرداری و شوراهای اسلامی می توانند با استناد به قانون تعیین وظیفه املاک و ماده ۹ قانون احیای بناهای بهسازی و نوسازی در راستای تسریع در احیای بافت های فرسوده گام بردارند زیرا با صدور اسناد مردم می توانند از تسهیلات ارزان قیمت دولت بهره مند شوند و این موضوع باید اطلاع رسانی شود تا مردم با کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند. 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما