plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۷۶۶۴

تولید و توزیع ۱۱۰ هزار جست از ارقام پُر محصول صنوبر در کشور

در اسفند سال ۱۴۰۲ و همزمان با هفته منابع طبیعی‌، عملیات جست‌گیری از ارقام پرمحصول و شناسنامه‌دار صنوبر زیر نظر کارشناسان و همکاران پیشکسوت در ایستگاه تحقیقات البرز به تعداد ۱۱۰ هزار جست که ظرفیت تولید یک میلیون قلمه را داراست تولید شده است که با هماهنگی مجری طرح ملی زراعت چوب در اختیار ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان¬های شمال و خارج از شمال قرار گرفت.
تولید و توزیع ۱۱۰ هزار جست از ارقام پُر محصول صنوبر در کشور
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، توسعه زراعت چوب به منظور تامین مواد اولیه چوبی از طرف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در قالب یک طرح ملی در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و ترویجی  به بخش‌های اجرایی در جهت افزایش بهره‌وری تولیدات مرتبط با منابع طبیعی همواره در دستور کار تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشوربوده و همانند سال‌های گذشته کلن‌های صنوبر اصلاح شده و پرمحصول را در ایستگاه تحقیقات البرزو کرج بصورت جست تکثیر و در اختیار بخش‌های اجرایی قرار می‌دهد.

در اسفند سال ۱۴۰۲ و همزمان با هفته منابع طبیعی‌، عملیات جست‌گیری از ارقام پرمحصول و شناسنامه‌دار صنوبر زیر نظر کارشناسان و همکاران پیشکسوت در ایستگاه تحقیقات البرز  به تعداد ۱۱۰ هزار جست که ظرفیت تولید یک میلیون قلمه را داراست تولید شده است که با هماهنگی مجری طرح ملی زراعت چوب در اختیار ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان¬های شمال و خارج از شمال قرار گرفت.

با تکثیر ارقام اصلاح‌شده و پرمحصول صنوبر و توزیع آنها میان متقاضیان صنوبرکاری و بهره‌برداران، انتظار می‌رود به‌تدریج درصد نفوذ این ارقام در استان‌های کاشته شده افزایش یافته و منجر به بالا رفتن عملکرد تولید چوب در هکتار شود.

انتهای پیام/*
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما