plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۷۵۳۵

پایان مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال تولید و پخش

مجموعه مانگای محبوب «کاپیتان سوباسا»، که در ایران با نام «فوتبالیست‌ها» شناخته می‌شود، پس از نزدیک به نیم قرن به پایان رسید.
پایان مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال تولید و پخش
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، قسمت آخر این مجموعه که تا کنون ۹۰ میلیون نسخه از آن در بیش از ۵۰ کشور جهان به فروش رسیده است روز پنجشنبه در ژاپن منتشر شد.

این مجموعه داستان مصور ژاپنی ابتدا در سال ۱۹۸۱ توسط یوئیچی تاکاهاشی در مجله هفتگی «شونن جامپ» به چاپ رسید. استقبال از آن باعث شد تا این مجموعه به صورت مستقل با نام «کاپیتان سوباسا» انتشار یابد و در سال ۱۹۸۳ نیز انیمیشنی با همین نام از تلویزیون ژاپن پخش شد.

این مجموعه برای اولین بار در دهه هفتاد خورشیدی به فارسی دوبله و تحت نام کارتون «فوتبالیست‌ها» از تلویزیون ایران برای مخاطبان فارسی‌زبان پخش شد.

ماجراهای این مجموعه بر پایه زندگی یک فوتبالیست نوجوان ژاپنی، به نام «سوباسا اُزارا»، نوشته شده است. عشق این پسربچه به فوتبال، دوستی‌هایش با هم‌تیمی‌ها، رقابت‌هایش با بازیکنان حریف و بازی‌های دراماتیک تیمش طرفداران بی‌شماری را در سراسر جهان به خود جذب کرد.

شماری از بازیکنان مطرح جهان نظیر زین‌الدین زیدان، لیونل مسی، الساندرو دل‌پیرو، هیدتوشی ناکاتا و آندرس اینیستا گفته‌اند که از مجموعه «کاپیتان سوباسا» الهام گرفته‌اند تا به فوتبال روی بیاورند و این ورزش را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کنند.

آقای تاکاهاشی پیشتر در ماه ژانویه اعلام کرده بود که این مجموعه را به پایان می‌رساند و دلیل آن را «کاهش قوای بدنی» و «تغییر در محیط خلاقانه به دلیل دیجیتالی شدن» دانسته بود.

شخصیت کارتونی سوباسا که در قسمت اول این سری داستان‌های مصور تنها ۱۱ سال داشت، در قسمت پایانی ۲۲ ساله است و به عنوان عضوی از تیم ملی ژاپن در المپیک شرکت می‌کند.

آقای تاکاهاشی گفته است هرچند مجموعه «کاپیتان سوباسا» پایان رسیده، با این حال برنامه‌هایی برای داستان‌هایی در مورد سوباسا دارد که بعد از بازی‌های المپیک در جام جهانی بازی می‌کند.

او اضافه کرد قصد دارد در تابستان امسال وب‌سایت جدیدی را راه‌اندازی کند و داستان‌های دنباله‌دار خود را در قالب پیش‌طرح‌ روی آن بگذارد.

مقامات توکیو پیش از این در بهار سال ۲۰۱۳ مجسمه برنزی سوباسا اوزارا را در مجاورت خانه این هنرمند نصب کرده بودند.

در اغلب نظرسنجی‌های انجام‌گرفته در ژاپن، «کاپیتان سوباسا» و مجموعه تلویزیونی اقتباس‌شده از آن در میان ۵۰ انیمیشن برتر قرار گرفته است.

این شخصیت انیمیشنی به همراه همبازی‌اش «تارو میساکی» در ویدئوی رسمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز ظاهر شده بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما